dc.contributor.advisor | Štverková, Hana | |
dc.contributor.author | Šimerová, Sabina | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:47:58Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:47:58Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/156435 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá zhodnocením work-life balance ve vybrané základní škole. Cílem práce je zjistit stav znalostí work-life balance mezi pedagogy základní školy a posoudit, zda mají nastavenou rovnováhu mezi osobním a pracovním životem a na základě zjištěných výsledků z provedených analýz navrhnout opatření, které mohou pedagogům přispět k dosažení work-life balance a předejít tak syndromu vyhoření. Dalším dílčím cílem práce je identifikovat právní rámce pro work-life balance. V praktické části bude proveden průzkum mezi pedagogickými pracovníky prostřednictvím dotazníkového šetření, budou stanoveny výzkumné otázky, které budou vyhodnoceny pomocí statistické metody a bude proveden rozhovor s ředitelem školy. Součástí praktické části bude také metoda okno zákazníka. Na základě zjištění budou navrženy opatření pro implementaci prvků work-life balance. Práce přispívá k lepšímu porozumění důležitosti work-life balance ve školském prostředí. | cs |
dc.description.abstract | The diploma thesis focuses on evaluating work-life balance at a selected primary school. The main objective of the thesis is to assess the level of awareness regarding work-life balance among primary school teachers and to determine whether they maintain a balance between their personal and professional lives. Based on the analyses that were conducted, the thesis aims to propose measures that could help teachers achieve work-life balance and prevent burnout. An additional partial goal is to identify the legal framework related to work-life balance. The practical part includes a survey conducted among teaching staff through a questionnaire, formulation of research questions evaluated using statistical method, and an interview with the school principal. The practical part also includes the Customer Window method. Based on the findings, specific measures for implementing work-life balance elements will be proposed. The thesis contributes to a better understanding of the importance of work-life balance in the educational environment. | en |
dc.format.extent | 2123597 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | work-life balance | cs |
dc.subject | pedagogové | cs |
dc.subject | wellbeing | cs |
dc.subject | stres | cs |
dc.subject | prevence syndromu vyhoření | cs |
dc.subject | spokojenost zaměstnanců | cs |
dc.subject | work-life balance | en |
dc.subject | educators | en |
dc.subject | wellbeing | en |
dc.subject | stress | en |
dc.subject | burnout prevention | en |
dc.subject | employee satisfaction | en |
dc.title | Zhodnocení work-life balance ve vybrané základní škole | cs |
dc.title.alternative | Evaluation of Work-life Balance in a Selected Primary School | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Owczarzy, Petra | |
dc.date.accepted | 2025-05-30 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 152 - Katedra podnikové ekonomiky a práva | cs |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management | cs |
dc.thesis.degree-branch | Ekonomika a právo v podnikání | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | |
dc.identifier.thesis | SIM0350_EKF_N0413A050014_S03_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |