Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorStefanovová, Zuzana
dc.contributor.authorPalla, Martin
dc.date.accessioned2025-06-23T11:48:00Z
dc.date.available2025-06-23T11:48:00Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156450
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na zhodnocení konkurenceschopnosti společnosti MATEICIUC a.s. Hlavním cílem je analyzovat současnou pozici společnosti na trhu, zejména v oblasti plastových profilů pro zateplovací systémy ETICS, a následně navrhnout opatření ke zlepšení její konkurenceschopnosti. V teoretické části jsou vymezeny klíčové pojmy a základní analytické metody sloužící ke zhodnocení konkurenceschopnosti. Praktická část se věnuje charakteristice vybrané firmy, analýze jejího vnějšího prostředí pomocí PEST analýzy a Porterova modelu pěti konkurenčních sil, a analýze vnitřního prostředí. Klíčovou částí je pak srovnání vybrané produktové skupiny s konkurencí, k čemuž byly využity metody benchmarkingu a vícekriteriálního rozhodování. Výsledkem práce je identifikace silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb, z nichž vycházejí konkrétní doporučení pro posílení postavení společnosti na trhu.cs
dc.description.abstractThis thesis focuses on evaluating the competitiveness of the company MATEICIUC a.s. The main objective is to analyze the company’s current market position, particularly in the area of plastic profiles for ETICS insulation systems, and subsequently propose measures to improve its competitiveness. The theoretical part defines key concepts and fundamental analytical methods used to assess competitiveness. The practical part is dedicated to the characteristics of the selected company, the analysis of its external environment using PEST analysis and Porter’s Five Forces model, and the analysis of its internal environment. A key part of the thesis is the comparison of the selected product group with competitors, for which benchmarking and multi criteria decision making methods were applied. The outcome of the thesis is the identification of strengths and weaknesses, opportunities and threats, from which specific recommendations are derived to enhance the company's position on the market.en
dc.format.extent1580135 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectkonkurenceschopnostcs
dc.subjectETICScs
dc.subjectbenchmarkingcs
dc.subjectvícekriteriální rozhodovánícs
dc.subjectSWOT analýzacs
dc.subjectPEST analýzacs
dc.subjectPorterův modelcs
dc.subjectcompetitivenessen
dc.subjectETICSen
dc.subjectbenchmarkingen
dc.subjectmulti-criteria decision-makingen
dc.subjectSWOT analysisen
dc.subjectPEST analysisen
dc.subjectPorter’s Five Forcesen
dc.titleZhodnocení konkurenceschopnosti společnosti vyrábějící plastové výrobkycs
dc.title.alternativeEvaluation of the Competitiveness of a Company Producing Plastic Productsen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeBartková, Hana
dc.date.accepted2025-05-27
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department152 - Katedra podnikové ekonomiky a právacs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchPodniková ekonomikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisPAL0267_EKF_N0413A050014_S01_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam