Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPapalová, Marcela
dc.contributor.authorKalmusová, Natálie
dc.date.accessioned2025-06-23T11:48:08Z
dc.date.available2025-06-23T11:48:08Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156508
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce bylo identifikovat konkurenční pozici společnosti MARLENKA International s.r.o. na trhu medových dortů a na základě získaných dat vymezit možné příležitosti a hrozby. Analytická část práce byla rozdělena na analýzu vnějšího a vnitřního prostředí podniku. Pro analýzu vnějšího prostředí byla použita PEST analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil a impact matice. V rámci analýzy vnitřního prostředí byla provedena finanční analýza. Součástí práce je také dotazníkové šetření, které přispělo k hlubšímu pochopení vnímaní značky spotřebiteli. Výsledky analýz potvrdily silnou tržní pozici společnosti. Na základě zjištěných poznatků bylo jako hlavní příležitost navrženo rozšíření produktového portfolia o méně sladkou variantu a variantu s vyšším obsahem bílkovin. V rámci identifikovaných hrozeb se doporučuje zaměřit na optimalizaci cenové strategie a posílení marketingových aktivit.cs
dc.description.abstractThe aim of this bachelor's thesis was to identify the competitive position of MARLENKA International s.r.o. in the honey cake market and, based on the collected data, to define potential opportunities and threats. The analytical part of the thesis is divided into an analysis of the external and internal environment of the company. The external environment was examined using a PEST analysis, Porter’s Five Forces analysis, and an impact matrix. The internal environment was assessed through a financial analysis. The thesis also includes a questionnaire survey, which contributed to a deeper understanding of how the brand is perceived by consumers. The results of the analyses confirmed the company's strong market position. Based on the findings, the main opportunity identified is the expansion of the product portfolio to include a less sweet variant and a variant with a higher protein content. In terms of identified threats, it is recommended to focus on optimizing the pricing strategy and strengthening marketing activities.en
dc.format.extent3552548 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectstrategická analýzacs
dc.subjectkonkurenční pozicecs
dc.subjecttrh medových dortůcs
dc.subjectPEST analýzacs
dc.subjectPorterova analýzacs
dc.subjectfinanční analýzacs
dc.subjectdotazníkcs
dc.subjectstrategic analysisen
dc.subjectcompetitive positionen
dc.subjecthoney cake marketen
dc.subjectPEST analysisen
dc.subjectPorter’s analysisen
dc.subjectfinancial analysisen
dc.subjectquestionnaireen
dc.titlePosouzení strategické pozice vybrané společnostics
dc.title.alternativeStrategic Position Assessment of a Selected Companyen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereePustka, Petr
dc.date.accepted2025-06-03
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department115 - Katedra managementucs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchManagementcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisKAL0316_EKF_B0413A050012_S03_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam