dc.contributor.advisor | Cíleček, Jakub | |
dc.contributor.author | Bajger, Štěpán | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:52:31Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:52:31Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/157691 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá analýzou dopadů změny procesu odbavení cestujících
na Mezinárodním letišti Leoše Janáčka Ostrava, a to prostřednictvím zavedení samoobslužných
odbavovacích kiosků. Úvodní část práce popisuje současný proces odbavení včetně
infrastruktury terminálu, postupu odbavení na přepážkách, bezpečnostních kontrol a nástupu
do letadla. Následuje technická charakteristika vybraných typů samoobslužných kiosků od
společností SITA, Embross a Amadeus. Dále je provedena studie proveditelnosti, která hodnotí
možnosti umístění zařízení, sezónní využitelnost, potřebné stavební úpravy a změny
v personálním zajištění provozu. Významnou část tvoří ekonomické zhodnocení projektu
s výpočtem návratnosti investice při očekávaných provozních úsporách. Závěry práce ukazují, že
implementace samoobslužných kiosků může výrazně přispět ke zvýšení efektivity odbavení
cestujících, snížení závislosti na lidských zdrojích, zkrácení čekacích dob a celkovému zlepšení
cestovatelského komfortu. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor thesis focuses on analyzing the impact of changing the passenger check-in
process at Leoš Janáček Ostrava Airport by implementing self-service check-in kiosks. The initial
chapters provide a comprehensive description of the current check-in process, including
terminal infrastructure, manual check-in desks, security control, and boarding procedures. The
technical specifications of selected kiosks from providers such as SITA, Embross, and Amadeus
are then analyzed. A feasibility study follows, addressing optimal placement of kiosks within the
terminal, seasonal passenger flow, necessary terminal modifications, and anticipated changes
in staffing. A key component of the thesis is the operational and financial evaluation, including
an estimate of return on investment based on projected savings in personnel and efficiency
improvements. The thesis concludes that self-service kiosks can significantly enhance check-in
efficiency, reduce labor dependence, shorten passenger wait times, and improve overall travel
experience. | en |
dc.format.extent | 5025914 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | samoobslužný kiosek | cs |
dc.subject | odbavení cestujících | cs |
dc.subject | letiště Ostrava | cs |
dc.subject | přepážka odbavení | cs |
dc.subject | self check-in kiosk | en |
dc.subject | passenger check-in | en |
dc.subject | Ostrava Airport | en |
dc.subject | check-in counter | en |
dc.title | Analýza dopadů změny procesu odbavení cestujících před odletem | cs |
dc.title.alternative | Impact analysis for change of before flight check-in process | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Jurečka, Jan | |
dc.date.accepted | 2025-06-04 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Provoz a řízení letecké dopravy | cs |
dc.thesis.degree-branch | Technologie a řízení leteckého provozu | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | BAJ0103_FS_B1088A040001_S01_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |