Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorCíleček, Jakub
dc.contributor.authorBajger, Štěpán
dc.date.accessioned2025-06-23T11:52:31Z
dc.date.available2025-06-23T11:52:31Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157691
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá analýzou dopadů změny procesu odbavení cestujících na Mezinárodním letišti Leoše Janáčka Ostrava, a to prostřednictvím zavedení samoobslužných odbavovacích kiosků. Úvodní část práce popisuje současný proces odbavení včetně infrastruktury terminálu, postupu odbavení na přepážkách, bezpečnostních kontrol a nástupu do letadla. Následuje technická charakteristika vybraných typů samoobslužných kiosků od společností SITA, Embross a Amadeus. Dále je provedena studie proveditelnosti, která hodnotí možnosti umístění zařízení, sezónní využitelnost, potřebné stavební úpravy a změny v personálním zajištění provozu. Významnou část tvoří ekonomické zhodnocení projektu s výpočtem návratnosti investice při očekávaných provozních úsporách. Závěry práce ukazují, že implementace samoobslužných kiosků může výrazně přispět ke zvýšení efektivity odbavení cestujících, snížení závislosti na lidských zdrojích, zkrácení čekacích dob a celkovému zlepšení cestovatelského komfortu.cs
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on analyzing the impact of changing the passenger check-in process at Leoš Janáček Ostrava Airport by implementing self-service check-in kiosks. The initial chapters provide a comprehensive description of the current check-in process, including terminal infrastructure, manual check-in desks, security control, and boarding procedures. The technical specifications of selected kiosks from providers such as SITA, Embross, and Amadeus are then analyzed. A feasibility study follows, addressing optimal placement of kiosks within the terminal, seasonal passenger flow, necessary terminal modifications, and anticipated changes in staffing. A key component of the thesis is the operational and financial evaluation, including an estimate of return on investment based on projected savings in personnel and efficiency improvements. The thesis concludes that self-service kiosks can significantly enhance check-in efficiency, reduce labor dependence, shorten passenger wait times, and improve overall travel experience.en
dc.format.extent5025914 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectsamoobslužný kiosekcs
dc.subjectodbavení cestujícíchcs
dc.subjectletiště Ostravacs
dc.subjectpřepážka odbavenícs
dc.subjectself check-in kiosken
dc.subjectpassenger check-inen
dc.subjectOstrava Airporten
dc.subjectcheck-in counteren
dc.titleAnalýza dopadů změny procesu odbavení cestujících před odletemcs
dc.title.alternativeImpact analysis for change of before flight check-in processen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeJurečka, Jan
dc.date.accepted2025-06-04
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programProvoz a řízení letecké dopravycs
dc.thesis.degree-branchTechnologie a řízení leteckého provozucs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisBAJ0103_FS_B1088A040001_S01_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam