dc.contributor.author | Smutný, Pavel | |
dc.date.accessioned | 2006-11-06T08:05:43Z | |
dc.date.available | 2006-11-06T08:05:43Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.citation | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2005, roč. 51, č. 2, s. 127-132 : il. | en |
dc.identifier.issn | 1210-0471 | en |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/57789 | |
dc.description.abstract | Klíčovým prvkem výukových webových prezentací je jejich obsah. K dosažení funkčního
efektu je nutné respektovat specifika tohoto média, které se svou povahou liší od tištěných
výukových materiálů. Publikování na webu se řídí odlišnými pravidly a autoři výukových textů jsou s
těmito specifiky dostatečně seznámeni. Při nasazení publikačních systémů (Content Management
Systems) se autoři textů soustředí plně pouze na obsah. Publikační systémy zjednodušují a zrychlují
proces vytváření i publikace prezentace a zvyšují míru abstrakce – uživatelé pracují s články na místo
s HTML soubory, jsou více odstíněni od technologie. Díky rozdělení uživatelů do skupin jsou
možnosti realizace potřeb uživatelů výrazně usnadněny v jedné oblasti, ale omezeny, či dokonce
znemožněny v ostatních. Publikační systémy sebou přinesly důsledné oddělení obsahu a grafického
vzhledu. Texty jsou uloženy do databáze a struktura stránek, navigace a grafický vzhled je udržován
odděleně v šablonách. Šablony mají podobu HTML stránek které jsou naplňovány obsahem dle
kritérií stanovených odpovědnou osobou či týmem spravující danou webovou prezentaci. | |
dc.format.extent | 247240 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | en |
dc.relation.ispartofseries | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní | en |
dc.relation.uri | http://transactions.fs.vsb.cz/2005-2/127.pdf | |
dc.rights | © Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | |
dc.title | Web content management systems and their application in portal e-automatizace | en |
dc.title.alternative | Webové redakční systémy a jejich aplikace v portálu e-automatizace | en |
dc.type | article | en |
dc.description.abstract-en | The key part of the web pages with educational purpose is the content. However to achieve successful learning process the composition needs to cope with different type of media. Web publishing has its own rules and specifics which are different from paper publishing. Authors are usually not familiar with all sets of these conventions. With Content Management System (CMS) they do not need bother with the way of presentations and can fully focus at content of their educational text. A CMS brought separation of content and graphic design. Text are saved in databases and structure of the webpage, site navigation and graphic look are stored separately in templates. Templates are samples of HTML pages which use filtered content from database. Web content management is type of process - needs to be planned, though over and discussed because quality of the complex web page is reflected by its content. Thera several roles in the process - web/database designers, content editors, review group with its own specialisation. | en |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.type.status | Peer-reviewed | |