dc.contributor.author | Černošek, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2008-01-15T07:35:21Z | |
dc.date.available | 2008-01-15T07:35:21Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.citation | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2007, roč. 53, č. 1, s. 29-33. | en |
dc.identifier.issn | 1210-0471 | en |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/64594 | |
dc.description.abstract | Vývoj železniční dopravy je trvalý a nikdy nekončící proces. Železniční infrastruktura během
několika předchozích let prošla zásadními změnami jako např. výstavba železničních koridorů s
novými typy sdělovacích a zabezpečovacích zařízení, dále byly realizovány některé dodávky nových
drážních vozidel, jako např. řady 680 event. osobních vozů Bmpz, další změny a inovace budou
následovat.
Tyto současné dynamické změny v železničním provozu se musí odrazit i v nabídce dopravců
formou zkrácení jízdních dob. Bude také možné, v následujících létech určovat jízdní doby, které
budou se stanovenou mírou pravděpodobnosti dodržovány po celé období platnosti Jízdního řádu?
Následující článek analyzuje jednu z možných metod tvorby jízdních dob na základě stochastických
podmínek. Za použití metod matematické statistiky a pravděpodobnosti prezentuje model
determinování míry pravděpodobnosti dodržování jízdní doby. | en |
dc.format.extent | 210254 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | en |
dc.relation.ispartofseries | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní | en |
dc.relation.uri | http://transactions.fs.vsb.cz/2007-1/1528.pdf | |
dc.rights | © Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | |
dc.title | New approaches to creation of travel times | en |
dc.title.alternative | Nové přístupy k tvorbě jízdních dob | en |
dc.type | article | en |
dc.description.abstract-en | Development of railway transport is an everlasting and never-ending process. Over the last
few years the railway infrastructure has passed essential changes, e.g. building of new corridors with
new types of communication and security apparatus, some deliveries of new vehicles, e.g. 680 range,
event. Bmpz passenger carriages; further changes and innovations are supposed to follow.
These current dynamic changes in the railway traffic should result in the transporter´s offer of
travel time shortening. In the coming years will it be possible to state travel times that will be kept at
a given rate of probability all the time of the timetable validity?
This paper analyses one of possible methods of travel time creation on the basis of stochastic
conditions. Using methods of mathematical statistics and probability it presents a model of determination
of probability rate of travel time keeping. | en |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.type.status | Peer-reviewed | |