dc.contributor.author | Němček, Miloš | |
dc.date.accessioned | 2008-04-16T07:41:04Z | |
dc.date.available | 2008-04-16T07:41:04Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.citation | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2007, roč. 53, č. 1, s. 141-145 : il. | en |
dc.identifier.issn | 1210-0471 | en |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/64984 | |
dc.description.abstract | Návrh soukolí s vnitřním ozubením je běžnou prací konstruktéra. Kola s vnitřním ozubením
jsou dnes hojně využívaná pro jejich nesporné výhody. Samozřejmě existují taky určité problémy i
při návrhu vnitřního soukolí se standardním základním profilem (například různé druhy interferencí).
Nestandardní základní profil pro kola s vnitřním ozubením se dosud moc nevyužíval. Hlavním
důvodem byly poměrně komplikované záběrové podmínky. Matematické postupy pro kontrolu těchto
podmínek jsou komplikované (obvykle numerické metody). Tento článek přináší návod, jak snadno
navrhovat tyto nestandardní soukolí s vnitřním ozubením. Dokonce návrh HCR vnitřního ozubení při
použití popsaného postupu bude snadný. | en |
dc.format.extent | 343091 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | en |
dc.relation.ispartofseries | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní | en |
dc.relation.uri | http://transactions.fs.vsb.cz/2007-1/1541.pdf | |
dc.rights | © Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | |
dc.title | Design of a non standard internal gear pair | en |
dc.title.alternative | Návrh soukolí s nestandarním vnitřním ozubením | en |
dc.type | article | en |
dc.description.abstract-en | Design of internal gear pairs is the common designer’s task. Gears with an internal gearing are
today more exploited for their indisputable advantages. There are some problems when they are
designed (for example various types of interferences) for standard pairs too. Non standard profiles for
internal gears were not ordinarily utilized till this time. The main reason was first of all very
complicated meshing conditions. Mathematical procedures for checking of these conditions are
complicated (usually numerical ones). This article brings the method how to design these non
standard internal pairs easy way. Even application of a High Contact Ratio (HCR) gearing for an
internal gearing will be easy when this method will be used. | en |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.type.status | Peer-reviewed | |