dc.contributor.author | Klečka, Radim | |
dc.date.accessioned | 2008-07-21T08:01:36Z | |
dc.date.available | 2008-07-21T08:01:36Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.citation | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2007, roč. 53, č. 2, s. 21-28 : il. | en |
dc.identifier.issn | 1210-0471 | en |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/65914 | |
dc.description.abstract | The paper describes design mathematical model of vehicle directional dynamics. The simulation model has been designed in MATLAB/Simulink environment. The vehicle model consists of three main subsystems (vehicle body model, wheel model, tire model). Vehicle tests for evaluating performance of vehicle control devices are often time consuming, expensive, and not reproducible. The hardware-in-the-loop (HIL) simulation is promising on this matter since it provides time- and cost-effective ways of vehicle testing with repeatability. | en |
dc.format.extent | 436172 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | en |
dc.relation.ispartofseries | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní | en |
dc.relation.uri | http://transactions.fs.vsb.cz/2007-2/1552_KLECKA_Radim.pdf | |
dc.rights | © Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | |
dc.title | Vehicle model for dynamics analysis and HIL simulation | en |
dc.title.alternative | Model vozidla pro dynamickou analýzu a HIL simulací | en |
dc.type | article | en |
dc.description.abstract-en | Příspěvek popisuje tvorbu matematického modelu směrové dynamiky vozidla. Simulační model byl vytvořen v programu MATLAB/Simulink a skládá se ze tří hlavních částí (modely vozidla, kola a pneumatiky). Reálné jízdní zkoušky pro ověření funkčnosti řídících systému vozidla jsou často časově náročné, drahé a nereprodukovatelné. Simulace s využitím metody hardware-in-the-loop (HIL) umožňuje časově a cenově efektivní způsob testování s možnosti opakování jízdních situací. | en |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.type.status | Peer-reviewed | |