Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorMcGahan, Paul
dc.contributor.authorVyhlídal, Tomáš
dc.date.accessioned2008-07-21T08:38:29Z
dc.date.available2008-07-21T08:38:29Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.citationSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2007, roč. 53, č. 2, s. 55-62 : il.en
dc.identifier.issn1210-0471en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/65919
dc.description.abstractThe effect of small delays in the state derivative feedback control loop is studied. Such an unusual feedback has proved useful in system vibration suppression, which is used here as a case study example. It is shown that even very small delays at the system inputs can destroy stability of the closed loop system. To prevent such fragility with respect to the delays, the strong stability concept developed for the neutral time delay systems is adopted. It is demonstrated that only such feedback gains can practically be used for which the closed loop system is strongly stable.en
dc.format.extent344070 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isoenen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravaen
dc.relation.ispartofseriesSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojníen
dc.relation.urihttp://transactions.fs.vsb.cz/2007-2/1557_McGAHAN_Paul_VYHLIDAL_%20Tomas.pdf
dc.rights© Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrav
dc.titleA strongly stable implementation of state derivative feedback in system vibration suppressionen
dc.title.alternativeNávrh silně stabilní derivační stavové zpětné vazby pro potlačení vibrací systémuen
dc.typearticleen
dc.description.abstract-enČlánek se zabývá studiem vlivu malých dopravních zpoždění na stabilitu systému, který je řízen derivační stavovou zpětnou vazbou. Tuto neobvyklou zpětnou vazbu je možné s výhodou využít k potlačení vibrací systému, jak je ukázáno na prezentovaném aplikačním příkladu. Je také ukázáno, že i velmi malá dopravní zpoždění mohou způsobit nestabilitu uzavřeného regulačního obvodu. K zamezení vzniku takto křehké stability vzhledem ke zpožděním je aplikován koncept silné stability neutrálních systémů. Z praktického hlediska pouze takové koeficienty zpětné vazby mohou být použity pro řízení, pro které je uzavřený regulační obvod silně stabilní.en
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.versionpublishedVersion
dc.type.statusPeer-reviewed


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam