dc.contributor.advisor | Burdiláková, Renáta | en |
dc.contributor.author | Kučerová, Lucie | en |
dc.date.accessioned | 2008-11-17T12:50:43Z | |
dc.date.available | 2008-11-17T12:50:43Z | |
dc.date.issued | 2008 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/69681 | |
dc.description | Import 17/11/2008 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá problematikou reklamy z hlediska nekalosoutěžního jednání. Práce je zaměřena především na klamavou a srovnávací reklamu.
Ochrana spotřebitele v České republice je problematika ošetřená celou řadou právních předpisů, které upravující povinnosti výrobců, pravomoci kontrolních orgánů a především také práva spotřebitelů. Na základě daných pravidel se řeší vztahy mezi subjekty systému ochrany spotřebitele.
V první části své bakalářské práce popisuji teoretická východiska týkající se hospodářské soutěže jako takové. Zaměřuji se také na nekalou soutěž, vymezuji její generální klauzuli a jednotlivé skutkové podstaty.
Reklama je všude kolem nás a je součástí našich životů. Má také svoji historii a teoretická východiska, která uvádím v druhé části své práce. Dále popisuji cíle reklamy, její funkce a média. Věnuji se také právní regulaci reklamy a v závěru této kapitoly rozebírám klamavou a srovnávací reklamu z hlediska hospodářské soutěže .
Třetí kapitola se věnuje klamavé a srovnávací reklamě, ke kterým uvádím konkrétní příklad a provádím analýzu těchto typů reklam z hlediska zákonů. V poslední části této kapitoly analyzuji reklamu z pohledu zákazníka a navrhuji doporučení spotřebitelům. Na závěr práce porovnávám regulaci reklamy u nás a v USA. | en |
dc.format | 40 l., [27] l. příl. : il. | en |
dc.format.extent | 357930 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.title | Reklama jako součást nekalosoutěžního jednání | en |
dc.title.alternative | Advertisement as part of unfair competition behaviour | en |
dc.type | Bakalářská práce | en |
dc.identifier.signature | 200802252 | en |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | en |
dc.description.abstract-en | This bachelor work concerns the topic of advertising from the standpoint of deceptive competitive conduct. The work is primarily aimed at misleading and comparative advertising.
Consumer protection in the Czech Republic is a topic that is addressed by a number of legal rulings regulating the duties of manufacturers, the powers of the control organs and, above all, the rights of the consumers. On the basis of the given rules it deals with the relations between subjects within the consumer protection system.
In the first part the bachelor work describes the theoretical standpoint concerning economic competition as such. It also focuses on deceptive competition defining its general clauses and the individual core facts.
Advertising g surrounds us and is a part of our lives. It has its own theory and history, which is presented in the second part of this work. Further the work describes the aim of advertising, its functions and media. There is also a section on the legal regulations for advertising and in the conclusions to this chapter misleading and comparative advertising is analysed from the standpoint of economic competition.
The third chapter is devoted to misleading and comparative advertising in which a specific example is given and an analysis is made of these types of advertising from the standpoint of the law. The final part of this chapter analyses advertising from the standpoint of the customer and suggests some recommendations for the consumer. The conclusion compares the regulation of advertising here and in the USA. | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | en |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | en |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | en |
dc.description.category | Prezenční | en |
dc.description.department | 152 - Katedra podnikohospodářská | en |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management | en |
dc.thesis.degree-branch | Ekonomika podniku | en |
dc.identifier.sender | S2751 | en |
dc.identifier.thesis | B6208.6208R020.kuc399 | |
dc.rights.access | openAccess | |