Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorMahdal, Miroslav
dc.contributor.authorKlečka, Radim
dc.date.accessioned2009-01-21T10:59:29Z
dc.date.available2009-01-21T10:59:29Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2008, roč. 54, č. 2, s. 85-90 : il.en
dc.identifier.issn1210-0471en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/70850
dc.description.abstractIn recent years we can see the increasing of electronic control systems in cars. The reason of this increasing is to ensure better safety, comfort, requirements of users and to bear up against the competitive pressure etc., last but not least the pressure of single governments on all the time reducing of consumption sources and the tendency to lower the emitting of emissions to the atmosphere too. These require to implement new systems to the car. The growing of control systems has the influence on quantity of interconnecting wires, which brings the problems (failure rate, unreliability of connection, disturbance, energy losses, etc.). The right coordination of individual control units have to be ensured e.g. the co-operation of engine, ABS/ASR and automatic gearbox. These systems come through different tests for the ensuring of correct functions. For these purposes the serial communication protocol (Controller Area Network - CAN) by BOSCH company was created. The protocol is designed especially for using in the cars. CAN is used for connection of different device types (drivers, sensors, actuators etc.) through the serial data bus. This protocol is used in different industrial applications too. The reason is above all the lower price, easy access point, reliability, high data rate and easy extensibility.en
dc.format.extent223031 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravaen
dc.relation.ispartofseriesSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojníen
dc.relation.urihttp://transactions.fs.vsb.cz/2008-2/1626_MAHDAL_KLECKA.pdf
dc.rights© Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
dc.titleApplication of CAN bus with dSPACE simulator usageen
dc.title.alternativeAplikace CAN sběrnice s využitím simulátoru dSPACEen
dc.typearticleen
dc.description.abstract-enV posledních několika letech jsme svědky nárůstu elektronických řídicích systémů v automobilech. Důvodem tohoto nárůstu je zajištění větší bezpečnosti, komfortu, vzrůstajících nároků uživatelů, konkurenčního tlaku, atd. V neposlední řadě je to také tlak jednotlivých vlád na neustálé snižování spotřeby zdrojů a požadavky vyplývající ze snahy snížit vypouštěné emise do ovzduší. To vyžaduje implementovat nové systémy do vozidla. Při nárůstu řídicích systémů a s nimi řídicích jednotek, musí jednoznačně docházet ke zvyšování propojovacích vodičů, což přináší problémy (poruchovost, nespolehlivost spojení, náchylnost k rušení, energetické ztráty, apod.). Navíc musíme zabezpečit správnou koordinaci samostatných řídicích jednotek, jako například součinnost motoru, ABS/ASR a automatické převodovky. Z tohoto důvodu tyto systémy procházejí různými testy pro zaručení správné funkčnosti. Abychom se vyhnuli problémům a překonali omezení způsobené připojením na konvenční ovládací zařízení, byl vyvinut firmou BOSCH sériový komunikační protokol Controller Area Network (dále jen CAN) speciálně pro použití v automobilech. CAN se používá pro propojení různých druhů zařízení (ovladače, senzory, akční členy) přes sériovou datovou sběrnici, přičemž stále dochází k častějšímu využívání tohoto protokolu i v různých průmyslových aplikacích. Důvodem je především nízká cena, snadné nasazení, spolehlivost, vysoká přenosová rychlost a snadná rozšiřitelnost.en
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.versionpublishedVersion
dc.type.statusPeer-reviewed


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam