dc.contributor.author | Wagnerová, Renata | |
dc.date.accessioned | 2009-01-26T09:41:37Z | |
dc.date.available | 2009-01-26T09:41:37Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.citation | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2008, roč. 54, č. 2, s. 165-170 : il. | en |
dc.identifier.issn | 1210-0471 | en |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/70883 | |
dc.description.abstract | The paper describes design of sliding mode control. The advantage of this control algorithm is
a high robustness, simplicity, and the fact that it does not need knowledge of a mathematical model,
only the control system’s order and the ability to measure control disturbances. The disadvantage is
a high control activity, which is not useful for all types of control elements. Further there is
description of the primary approach to sliding control design, which consists in the extension of nonlinear
sliding control of an integration element. For the stabilization task this algorithm will
significantly lower the activity of a control variable while maintaining its robustness. In case of
following the state trajectory the activity of a control variable will also lower, if the change in the
required trajectory is not to fast. | en |
dc.format.extent | 187231 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | en |
dc.relation.ispartofseries | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní | en |
dc.relation.uri | http://transactions.fs.vsb.cz/2008-2/1639_WAGNEROVA.pdf | |
dc.rights | © Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | |
dc.title | Sliding mode control and its modification | en |
dc.title.alternative | Klouzavé řízení a jeho modifikace | en |
dc.type | article | en |
dc.description.abstract-en | Příspěvek popisuje návrh klouzavého řízení. Výhodou tohoto algoritmu řízení je jednoduchost
a robustnost, není nutná přesná znalost matematického modelu, pouze musíme znát řád řízeného
podsystému a regulační odchylky musí být měřitelné. Nevýhodou jsou rychlé změny akční veličiny.
Dále je zde uveden původní přístup k návrhu klouzavého řízení rozšířením o integrační složku.
V případě stabilizace se výrazně sníží aktivita akční veličiny oproti nespojitému klouzavému řízení.
Pokud změny požadované trajektorie nejsou rychlé, výrazně se sníží aktivita řízení i pro úlohu
sledování stavové trajektorie. | en |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.type.status | Peer-reviewed | |