Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSmrž, Vladimíren
dc.contributor.authorHrbek, Michalen
dc.date.accessioned2009-08-31T19:29:06Z
dc.date.available2009-08-31T19:29:06Z
dc.date.issued2009en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/71467
dc.descriptionImport 31/08/2009
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá jednou z oblastí aplikace lidského činitele v letecké dopravě. V úvodu uvádím definici a základní modely lidského činitele, které slouží k pochopení dané problematiky. V dalším textu popisuji vliv stresu a únavy jako hlavních příčin chybování členů letových posádek, které vedou k nežádoucím situacím na palubě letounu. Zabývám se pojmy jako stresor, arousal a výkonnost, typy osobnosti, formy napětí za letu, atd. Ve stěžejní části diplomové práce uvádím příklad zátěžového testu, ke kterému posloužil letecký simulátor na naší katedře a jeho vyhodnocení. Součástí diplomové práce je i studie účinnosti leteckého výcviku provedená formou dotazníků.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with that sphere of air transport, where human factors are applied. In the introductory part I state the essential definition and elementary models of the human factors, which serve for a proper understanding of the given questions. In the following chapters there is a description of stress and fatigue factors, which are considered to be the main causes of errancy among the aircrews and they can lead to unwanted situations on board. I deal with notions such as the stressor, arousal and efficiency, personality characteristics and types, forms of stress in flight etc. In the main part of my thesis I describe the exercise test, which was performed on the flight simulator placed on our Department, and evaluation of this test outputs. In another part of my diploma thesis there is a study on the air training efficiency. This study was based upon questionnaires.en
dc.format.extent711755 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocsen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectletouncs
dc.subjectpilotcs
dc.subjectletová posádkacs
dc.subjectsimulátorcs
dc.subjectlidský činitelcs
dc.subjectnežádoucí situacecs
dc.subjectstrescs
dc.subjectúnavacs
dc.subjectvýcvikcs
dc.subjectchybacs
dc.subjectplaneen
dc.subjectpiloten
dc.subjectaircrewen
dc.subjectsimulatoren
dc.subjecthuman factoren
dc.subjectnon desirable situationen
dc.subjectstressen
dc.subjectfatigueen
dc.subjecttrainingen
dc.subjecterrancyen
dc.titleNežádoucí situace na palubě letounu v důsledku nadměrné zátěže pilotůcs
dc.title.alternativeNon Desirable Situation in the Cockpit as a Result of Pilot’s Overloadingen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeVolner, Rudolfen
dc.date.accepted2009-06-11en
dc.thesis.degree-nameIng.en
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.departmentNeuvedenocs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchDopravní technika a technologiecs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisHRB076_FS_N2301_2301T003_40_2009
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam