dc.contributor.advisor | Smrž, Vladimír | en |
dc.contributor.author | Hrbek, Michal | en |
dc.date.accessioned | 2009-08-31T19:29:06Z | |
dc.date.available | 2009-08-31T19:29:06Z | |
dc.date.issued | 2009 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/71467 | |
dc.description | Import 31/08/2009 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá jednou z oblastí aplikace lidského činitele v letecké dopravě. V úvodu uvádím definici a základní modely lidského činitele, které slouží k pochopení dané problematiky. V dalším textu popisuji vliv stresu a únavy jako hlavních příčin chybování členů letových posádek, které vedou k nežádoucím situacím na palubě letounu. Zabývám se pojmy jako stresor, arousal a výkonnost, typy osobnosti, formy napětí za letu, atd. Ve stěžejní části diplomové práce uvádím příklad zátěžového testu, ke kterému posloužil letecký simulátor na naší katedře a jeho vyhodnocení. Součástí diplomové práce je i studie účinnosti leteckého výcviku provedená formou dotazníků. | cs |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with that sphere of air transport, where human factors are applied. In the introductory part I state the essential definition and elementary models of the human factors, which serve for a proper understanding of the given questions. In the following chapters there is a description of stress and fatigue factors, which are considered to be the main causes of errancy among the aircrews and they can lead to unwanted situations on board. I deal with notions such as the stressor, arousal and efficiency, personality characteristics and types, forms of stress in flight etc. In the main part of my thesis I describe the exercise test, which was performed on the flight simulator placed on our Department, and evaluation of this test outputs. In another part of my diploma thesis there is a study on the air training efficiency. This study was based upon questionnaires. | en |
dc.format.extent | 711755 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | letoun | cs |
dc.subject | pilot | cs |
dc.subject | letová posádka | cs |
dc.subject | simulátor | cs |
dc.subject | lidský činitel | cs |
dc.subject | nežádoucí situace | cs |
dc.subject | stres | cs |
dc.subject | únava | cs |
dc.subject | výcvik | cs |
dc.subject | chyba | cs |
dc.subject | plane | en |
dc.subject | pilot | en |
dc.subject | aircrew | en |
dc.subject | simulator | en |
dc.subject | human factor | en |
dc.subject | non desirable situation | en |
dc.subject | stress | en |
dc.subject | fatigue | en |
dc.subject | training | en |
dc.subject | errancy | en |
dc.title | Nežádoucí situace na palubě letounu v důsledku nadměrné zátěže pilotů | cs |
dc.title.alternative | Non Desirable Situation in the Cockpit as a Result of Pilot’s Overloading | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Volner, Rudolf | en |
dc.date.accepted | 2009-06-11 | en |
dc.thesis.degree-name | Ing. | en |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | Neuvedeno | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | HRB076_FS_N2301_2301T003_40_2009 | |
dc.rights.access | openAccess | |