Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFriedrich, Václaven
dc.contributor.authorČíhalová, Petraen
dc.date.accessioned2009-08-31T23:06:25Z
dc.date.available2009-08-31T23:06:25Z
dc.date.issued2009en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/72177
dc.descriptionImport 31/08/2009
dc.description.abstractVe své diplomové práci jsem se rozhodla věnovat využití stochastických procesů v praxi, konkrétně v marketingu. Hlavním cílem je aplikace diskrétních stochastických procesů na konkrétní model chování zákazníka a marketingová analýza získaných výsledků. Konkrétně byla vybrána metoda Markovových řetězců. Vybraným analyzovaným modelem je chování studentů vysoké školy (Ekonomické fakulty VŠB-Technické univerzity Ostrava) při volbě internetového vyhledávače. Vstupní data byla získána marketingovým výzkumem. Samotná analýza modelu je realizována v programu SCILAB, který patří mezi počítačové algebraické systémy (CAS). Byl vytvořen speciální algoritmus, který provede potřebné výpočty a po zadání vstupních dat vypočítá požadované výstupy. Tento algoritmus slouží nejen pro potřeby této diplomové práce, ale je použitelný také pro tvorbu dalších modelů chování zákazníka (s využitím metody Markovových řetězců). Vstupem do modelu je matice pravděpodobností přechodu. Výstupem je limitní vektor pravděpodobnosti přechodu a fundamentální matice středních dob prvého přechodu. Získané výsledky jsem analyzovala z pohledu marketingového odborníka. Práce obsahuje také doporučení pro další práci se získanými výsledky včetně návrhu na navazující rozšířený výzkum na širším vzorku respondentů a následnou analýzu chování spotřebitele podle metodiky zpracované v této práci.cs
dc.description.abstractIn my thesis I have decided to deal with using the stochastic processes in practice, concretely in marketing. The main goal is to apply the discrete stochastic processes to the specific model of the consumer behavior and the marketing analysis of the obtained results. For this purpose the method of Markov chains has been chosen. The chosen analyzed model is the behavior of the university students (Faculty of Economics, VSB-Technical university of Ostrava) when selecting the internet searcher. The input data has been acquired by the marketing research. The model analysis is realized in program SCILAB, which belongs to computer algebra systems (CAS). Special algorithm, which can do all calculations, has been created and when the input data are inserted in, it calculates required output data. This algorithm can be used not only for calculations in this thesis, but also for creating the other models of consumer behavior (using the method of Markov chains). The model input is the probability transition matrix. The model outputs are the steady state probability vector and average time of first transition to another state matrix. I have analyzed the acquired results from the view of a marketing expert. Recommendations for further work with these results are the part of this thesis. And it also includes the suggestion for consequential research within the wider sample of respondents and post-analysis of consumer behavior according to the methodology created in this thesis.en
dc.formatNeuvedenocs
dc.format.extent1563878 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocsen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectMarkovovy řetězcecs
dc.subjectchování zákazníkacs
dc.subjectstochastické procesycs
dc.subjectstochastické modelycs
dc.subjectMarkov chainen
dc.subjectConsumer Behavioren
dc.subjectStochastic Modelsen
dc.subjectStochastic Processesen
dc.titleModelování zákaznického chování s využitím diskrétních stochastických procesůcs
dc.title.alternativeModels of the Consumer Behavior using Discrete Stochastic Processesen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.identifier.signature200900387
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových pracícs
dc.date.accepted2009-06-09en
dc.thesis.degree-nameIng.en
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department151 - Kat. matematických metod v ekonomiceen
dc.thesis.degree-programKvantitativní metody v ekonomicecs
dc.thesis.degree-branchKvantitativní podpora managementucs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisCIH02_EKF_N6207_6207T018_2009
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam