Show simple item record

dc.contributor.advisorZajarošová, Markétaen
dc.contributor.authorKubeša, Janen
dc.date.accessioned2009-09-01T03:00:40Z
dc.date.available2009-09-01T03:00:40Z
dc.date.issued2009en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/73150
dc.descriptionImport 01/09/2009
dc.description.abstractCílem mé bakalářské práce bylo zjistit, jak jsou občané Frenštátu p. R. spokojeni se službami obecního úřadu, a to v především v oblasti kultury a sportu. Spokojenost občanů jsem zjišťoval pomocí marketingového výzkumu, dotazníkovým šetřením. Výsledky plynoucí z marketingového výzkumu, by měly sloužit městskému úřadu jako podklad pro zlepšení stavu městských kulturních a sportovních zařízení. U problémových oblastí jsem navrhl řešení, jak zvýšit kvalitu zařízení, způsoby v poskytování služeb a také jejich propagaci. V úvodní části mé bakalářské práce se věnuji charakteristice města Frenštát p. R., historii a marketingovému prostředí obce. V další části práce popisuji spokojenost, hodnotu pro zákazníka a marketingový mix měst a obcí. Poslední část práce je praktická a je zaměřena na metodiku a realizaci marketingového výzkumu, dále jsou popsány výsledky z dotazníkového šetření a návrhy a doporučení ke zlepšení stavu kultury a sportu ve Frenštátě p. R.cs
dc.description.abstractThe aim of my bachelor work was to find out how satisfied the citizens of Frenštát pod Radhoštěm are with the services of the local council, and that especially in the sphere of culture and sports. I was finding out about the satisfaction of the citizens with a help of marketing research, through a questionnaire survey. The results arising from the marketing research should serve the town council as a basis for improving the state of the cultural and sports facilities in the town. With the problem fields, I suggested a solution of how to increase the quality of the facilities, ways of providing services and their propagation, as well. In the introductory part of my bachelor work, I devote myself to a characteristic of the town of Frenštát pod Radhoštěm, to the history and the marketing environment of the urban area. In the next part, I describe the satisfaction, value for the customer and a marketing mix of towns and urban areas. The last part of the work is practical and it is aimed at methodics and implementation of the marketing research, and next, there are the results of the questionnaire survey and suggestions and recommendations of how to improve the state of the cultural and sports facilities in Frenštát pod Radhoštěm described.en
dc.formatNeuvedenocs
dc.format.extent7082506 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocsen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectmarketingový výzkumcs
dc.subjectkulturacs
dc.subjectsportcs
dc.subjectmarketing městcs
dc.subjectspokojenostcs
dc.subjectmarketing researchen
dc.subjectsporten
dc.subjectcultureen
dc.subjectsatisfactionen
dc.subjectthe marketing of townsen
dc.titleMěření spokojenosti občanů se službami obecního úřaducs
dc.title.alternativeMeasurement of Citizen Satisfaction with the Municipal Servicesen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.identifier.signature200901769cs
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových pracícs
dc.contributor.refereeBallasová, Lenkaen
dc.date.accepted2009-06-11en
dc.thesis.degree-nameBc.en
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoduen
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisKUB757_EKF_B6208_6208R062_2009
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record