Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSládeček, Václaven
dc.contributor.authorLiberda, Tomášen
dc.date.accessioned2009-09-01T06:29:15Z
dc.date.available2009-09-01T06:29:15Z
dc.date.issued2009en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/74008
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá návrhem pohonů pojezdu mostového jeřábu. Nejprve je objasněna problematika těchto pohonů včetně původních a současných způsobů řízení. Pohony jsou řešeny asynchronními motory ve spojení s frekvenčním měničem a řídicím systémem PLC Simatic S7-300. Součástí práce jsou výpočty statických a dynamických parametrů pro správný návrh a dimenzování motoru a měniče. Je zde vysvětlena funkce měniče, způsob ovládání, popis a nastavení jednotlivých parametrů měniče pro danou aplikaci. Významnou částí je návrh způsobu řízení a synchronizace jednotlivých pohonů se zaměřením na omezení příčení jeřábového mostu. Toho je dosaženo vytvořeným programovým algoritmem PLC na základě vstupních informací měření okamžité polohy mostu a žádaných hodnot pojezdu. Popisuje se zde použitý systém PLC, nastavení hardwarové konfigurace, návrh a vysvětlení řídícího programu pro tuto aplikaci. Součástí je rovněž elektrodokumentace, která spolu se zálohou vytvořeného programu je součástí příloh této práce.cs
dc.description.abstractThis diploma work deals with a design of drives for traversing of travelling crane. Firstly there is an explanation of problematics of these drives including former and contemporary ways of controlling. The drives are done by asynchronous motors which are connected with a frequency converter and controlling system PLC Simatic S-300. The work also contains calculations of static and dynamic parametres for the correct planning and dimensioning of the motor and converter . There is as well an expanation of the converter function, ways of controlling, description of individual parametres of converter for the used application. Important part of this work is the proposal of controlling ways and synchronization of individual drives which focuses on limitation of jamming of the travelling crane. This was reached by program algorithm PLC on the base of the input data from measuring the instant position of the bridge and requested position. The used PLC system is described as well as are described settings of the hardware configuration, proposal and explanation of controlling program for this application. The electrodocumentation and backup of the created program are parts of appendixen
dc.format50 l. : il. + 2 přil. + 1 CDcs
dc.format.extent8632787 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocsen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectFrekvenční měničcs
dc.subjectmostový jeřábcs
dc.subjectprogramovatelný automatcs
dc.subjectSimatic S7-300cs
dc.subjectasynchronní motorcs
dc.subjectFrequency converteren
dc.subjectbridge craneen
dc.subjectprogrammable automaten
dc.subjectSimatic S7-300en
dc.subjectasynchronous motoren
dc.titleŘízení pojezdu mostového jeřábu pomocí frekvenčního měniče prostřednictvím programovatelného automatu Simatic S300cs
dc.title.alternativeTravel control of the bridge crane of the frequency converter via PLC Simatic S300en
dc.typeDiplomová prácecs
dc.identifier.signature200903364cs
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových pracícs
dc.contributor.refereeŠimoník, Petren
dc.date.accepted2009-06-01en
dc.thesis.degree-nameIng.en
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department448 - Katedra elektronikyen
dc.thesis.degree-programElektrotechnikacs
dc.thesis.degree-branchElektronikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724cs
dc.identifier.thesisLIB030_FEI_N2649_2612T015_2009
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam