dc.contributor.advisor | Sawa, Zdeněk | en |
dc.contributor.author | Garncarz, Ondřej | en |
dc.date.accessioned | 2009-09-01T07:09:06Z | |
dc.date.available | 2009-09-01T07:09:06Z | |
dc.date.issued | 2009 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/74165 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá pokusem nalézt různé přístupy k řešení puzzle Eternity II. Je vysvětlen princip puzzle a rozebrána jeho složitost. Mezi přístupy k řešení patří backtracking, simulované žíhání (simulated annealing), genetické algoritmy a využití externích SAT solverů. Jednotlivé algoritmy jsou nejdříve představeny v obecnosti a následně ve vztahu k Eternity II. Všechny jsou reálně implementovány a jejich efektivita je změřena a zaznamenána. Tyto výsledky jsou na konci práce porovnány. Práce také obsahuje popis vyvinutého konvertoru pro formáty Simplify a Dimacs
CNF, jež se dá využít pro řešení libovolného problému pomocí určitých SAT solverů. | cs |
dc.description.abstract | A thesis is concerned with an attempt to find different approaches to solve the Eternity II puzzle. The principle of the puzzle is described, as well as its complexity. The approaches include a backtracking, a simulated annealing, genetic algorithms and use of external SAT solvers. Each of them is presented at first in a general way, then in the Eternity II’s matter. All algorithms are implemented and their efficiency has been measured and logged. The results are compared at the end. The thesis also involves a description of a written Simplify and Dimacs CNF formats convertor which can be used for solving any problem by certain SAT solvers. | en |
dc.format | 46 l. + 1 CD | cs |
dc.format.extent | 383139 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | řešení hlavolamu | cs |
dc.subject | Boolean satisfiability problem | cs |
dc.subject | použití SAT solverů | cs |
dc.subject | genetické algoritmy | cs |
dc.subject | simulované žíhání | cs |
dc.subject | backtracking | cs |
dc.subject | NP-úplný | cs |
dc.subject | řešení těžkých problémů | cs |
dc.subject | Eternity II | cs |
dc.subject | simulated annealing | en |
dc.subject | Boolean satisfiability problem | en |
dc.subject | use of SAT solvers | en |
dc.subject | Eternity II | en |
dc.subject | solving of puzzle | en |
dc.subject | solving of difficult problems | en |
dc.subject | NP-complete | en |
dc.subject | backtracking | en |
dc.subject | genetic algorithms | en |
dc.title | Algoritmy pro řešení hlavolamu Eternity II | cs |
dc.title.alternative | Algorithms for solving of Eternity II puzzle | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.identifier.signature | 200905008 | cs |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | cs |
dc.contributor.referee | Kot, Martin | en |
dc.date.accepted | 2009-06-08 | en |
dc.thesis.degree-name | Bc. | en |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 456 - Katedra informatiky | en |
dc.thesis.degree-program | Informační technologie | cs |
dc.thesis.degree-branch | Informatika a výpočetní technika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | cs |
dc.identifier.thesis | GAR061_FEI_B2646_2612R025_2009 | |
dc.rights.access | openAccess | |