Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKlabusayová, Naděždaen
dc.contributor.authorRadina, Martinen
dc.date.accessioned2010-09-29T14:38:08Z
dc.date.available2010-09-29T14:38:08Z
dc.date.issued2010en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/79958
dc.descriptionImport 29/09/2010cs
dc.description.abstractBattery Management System (BMS) je moderní zařízení sloužící pro monitorování stavu akumulátoru v automobilech. V současnosti je mechanická část tohoto produktu vyráběna německou společností Schulte+Co. GmbH., která ale nemá dostatečnou kapacitu k pokrytí narůstajících zákaznických požadavků. Proto bylo nejvyšším vedením Lear Corporation rozhodnuto o insourcování BMS. Vyškovský závod byl vybrán, aby vybudoval zcela novou montážní buňku pro zajištění výroby a dodávek BMS v objemu přesahující kapacitu současného výrobce. Na základě procesního diagramu a FMEA byl vytvořen návrh nové montážní buňky. Před objednáním potřebného zařízení (odporového a laserového svařování, vstřikolisů a testerů) byl vytvořen 3D model buňky v životní velikosti. K tomu byly použity kartónové krabice. Na modelu se simuloval tok materiálu a práce operátorů za účelem potvrzení toho, že vypočtený čas cyklu je reálně dosažitelný. Teoreticky vypočtený čas cyklu a provedená simulace pak sloužily pro vybalancování kapacity každého pracoviště tak, aby tok materiálu a práce probíhala hladce a plynule. Dále byl ekonomicky zhodnocen další plánovaný krok v tomto projektu – přesun buněk pro montáž elektronické části BMS. Vypočtený dopad na cash flow a zjištěné úspory pak byly použity pro nejvyšší management, který schvaluje Capex a finance pro zainvestování transferu. V současnosti je veškeré montážní zařízení objednáno a částečně již i dodáno a instalováno ve vyškovském závodě. V následující týdnech pak proběhne procedura interního schvalování zařízení zaměřená na výkonnost a způsobilost jak jednotlivých pracovišť tak i celé buňky. Následně budou vyrobeny vzorky, které budou ve Vallsu osazeny elektronikou a otestovány v souladu se zákaznickými požadavky, aby bylo získáno schválení výrobku ze strany zákazníka.cs
dc.description.abstractThe Battery Management System (BMS) is quite modern equipment for monitoring of status of battery in car. Mechanical part of this product is currently produced by German company Schuilte+Co. GmbH. which has no capacity to cover increasing demand of customer (Audi, VW and Porsche). Therefore the Lear management decided to insource the production of BMS into Lear Corporation. Vyskov plant has been selected to build new assembly line and start with production of additional requested volume of BMS. The design of new assembly line was developed based on process flow and FMEA. Before all equipment for BMS assembly (brazing, laser welding, moulding and testing machines) was ordered the 3D model of designed assy line was created. The cardboard boxes were used for this purpose. 3D model was later used for simulation of production process to clarify the material flow and work of operators at line and to approve that the calculated cycle time is correct and attainable. Theoretical cycle time and capacity of each workplace was later balanced to ensure the smooth work and fluent operation of equipment based on one piece flow system. The next step of this project – transfer of lines for assy of electronics parts was evaluated from economical point of view. The savings resulting from this transfer were calculated and used as a base for Capex and investment approve at senior management of Lear Corporation. Currently the equipment for BMS assy is ordered and partially delivered and commissioned in Vyskov plant. During next weeks is planned the start-up procedure which contains mainly the Run at Rate study and capability study of both each workplace and assy line in general. Consequently the samples of assembled BMS will be sent to Valls plan in Spain to finish the BMS by assembly of electronics and then the testing according to customer request will follow to get customer’s approval.en
dc.format.extent10212815 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocsen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectBMScs
dc.subjectprocesní diagramcs
dc.subjectProcess Flow Chartcs
dc.subjectFMEAcs
dc.subjectmontážní buňkacs
dc.subjectValue Addcs
dc.subjectNon-value Addcs
dc.subjecttok jednoho kusucs
dc.subjectOne Piece Flowcs
dc.subjectLow Capital Assemblycs
dc.subjectCash Flowcs
dc.subjectNPVcs
dc.subjectBMSen
dc.subjectProcess Flow Charten
dc.subjectFMEAen
dc.subjectAssembly Lineen
dc.subjectValue Adden
dc.subjectNon-value Adden
dc.subjectOne Piece Flowen
dc.subjectLow Capital Assemblyen
dc.subjectCash Flowen
dc.subjectNPVen
dc.titleZavedení produktu Battery Management System do sériové výrobycs
dc.title.alternativeIntroduction of Battery Management System Product into Series Manufactureen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeWrana, Leoen
dc.date.accepted2010-06-01en
dc.thesis.degree-nameIng.en
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department115 - Katedra managementuen
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchManagementcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisRAD020_EKF_N6208_6208T037_2010
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam