dc.contributor.advisor | Klabusayová, Naděžda | en |
dc.contributor.author | Radina, Martin | en |
dc.date.accessioned | 2010-09-29T14:38:08Z | |
dc.date.available | 2010-09-29T14:38:08Z | |
dc.date.issued | 2010 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/79958 | |
dc.description | Import 29/09/2010 | cs |
dc.description.abstract | Battery Management System (BMS) je moderní zařízení sloužící pro monitorování stavu akumulátoru v automobilech. V současnosti je mechanická část tohoto produktu vyráběna německou společností Schulte+Co. GmbH., která ale nemá dostatečnou kapacitu k pokrytí narůstajících zákaznických požadavků.
Proto bylo nejvyšším vedením Lear Corporation rozhodnuto o insourcování BMS. Vyškovský závod byl vybrán, aby vybudoval zcela novou montážní buňku pro zajištění výroby a dodávek BMS v objemu přesahující kapacitu současného výrobce.
Na základě procesního diagramu a FMEA byl vytvořen návrh nové montážní buňky. Před objednáním potřebného zařízení (odporového a laserového svařování, vstřikolisů a testerů) byl vytvořen 3D model buňky v životní velikosti. K tomu byly použity kartónové krabice. Na modelu se simuloval tok materiálu a práce operátorů za účelem potvrzení toho, že vypočtený čas cyklu je reálně dosažitelný. Teoreticky vypočtený čas cyklu a provedená simulace pak sloužily pro vybalancování kapacity každého pracoviště tak, aby tok materiálu a práce probíhala hladce a plynule.
Dále byl ekonomicky zhodnocen další plánovaný krok v tomto projektu – přesun buněk pro montáž elektronické části BMS. Vypočtený dopad na cash flow a zjištěné úspory pak byly použity pro nejvyšší management, který schvaluje Capex a finance pro zainvestování transferu.
V současnosti je veškeré montážní zařízení objednáno a částečně již i dodáno a instalováno ve vyškovském závodě. V následující týdnech pak proběhne procedura interního schvalování zařízení zaměřená na výkonnost a způsobilost jak jednotlivých pracovišť tak i celé buňky. Následně budou vyrobeny vzorky, které budou ve Vallsu osazeny elektronikou a otestovány v souladu se zákaznickými požadavky, aby bylo získáno schválení výrobku ze strany zákazníka. | cs |
dc.description.abstract | The Battery Management System (BMS) is quite modern equipment for monitoring of status of battery in car. Mechanical part of this product is currently produced by German company Schuilte+Co. GmbH. which has no capacity to cover increasing demand of customer (Audi, VW and Porsche).
Therefore the Lear management decided to insource the production of BMS into Lear Corporation. Vyskov plant has been selected to build new assembly line and start with production of additional requested volume of BMS.
The design of new assembly line was developed based on process flow and FMEA. Before all equipment for BMS assembly (brazing, laser welding, moulding and testing machines) was ordered the 3D model of designed assy line was created. The cardboard boxes were used for this purpose. 3D model was later used for simulation of production process to clarify the material flow and work of operators at line and to approve that the calculated cycle time is correct and attainable. Theoretical cycle time and capacity of each workplace was later balanced to ensure the smooth work and fluent operation of equipment based on one piece flow system.
The next step of this project – transfer of lines for assy of electronics parts was evaluated from economical point of view. The savings resulting from this transfer were calculated and used as a base for Capex and investment approve at senior management of Lear Corporation.
Currently the equipment for BMS assy is ordered and partially delivered and commissioned in Vyskov plant. During next weeks is planned the start-up procedure which contains mainly the Run at Rate study and capability study of both each workplace and assy line in general. Consequently the samples of assembled BMS will be sent to Valls plan in Spain to finish the BMS by assembly of electronics and then the testing according to customer request will follow to get customer’s approval. | en |
dc.format.extent | 10212815 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | BMS | cs |
dc.subject | procesní diagram | cs |
dc.subject | Process Flow Chart | cs |
dc.subject | FMEA | cs |
dc.subject | montážní buňka | cs |
dc.subject | Value Add | cs |
dc.subject | Non-value Add | cs |
dc.subject | tok jednoho kusu | cs |
dc.subject | One Piece Flow | cs |
dc.subject | Low Capital Assembly | cs |
dc.subject | Cash Flow | cs |
dc.subject | NPV | cs |
dc.subject | BMS | en |
dc.subject | Process Flow Chart | en |
dc.subject | FMEA | en |
dc.subject | Assembly Line | en |
dc.subject | Value Add | en |
dc.subject | Non-value Add | en |
dc.subject | One Piece Flow | en |
dc.subject | Low Capital Assembly | en |
dc.subject | Cash Flow | en |
dc.subject | NPV | en |
dc.title | Zavedení produktu Battery Management System do sériové výroby | cs |
dc.title.alternative | Introduction of Battery Management System Product into Series Manufacture | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Wrana, Leo | en |
dc.date.accepted | 2010-06-01 | en |
dc.thesis.degree-name | Ing. | en |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 115 - Katedra managementu | en |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management | cs |
dc.thesis.degree-branch | Management | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | cs |
dc.identifier.thesis | RAD020_EKF_N6208_6208T037_2010 | |
dc.rights.access | openAccess | |