Show simple item record

dc.contributor.advisorKosík, Milošen
dc.contributor.authorDresler, Janen
dc.date.accessioned2010-09-29T15:02:39Z
dc.date.available2010-09-29T15:02:39Z
dc.date.issued2010en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/80433
dc.descriptionImport 29/09/2010cs
dc.description.abstractBakalářská práce na téma „Management a marketing v klubech ledního hokeje“ se zabývá managementem ve vybraném hokejovém klubu HC Plzeň 1929. Úvodní kapitoly se věnují teoretickému vymezení základních pojmů použitých v bakalářské práci nebo související s danou řešenou problematikou. Praktická část se věnuje rozboru managementu ve zvoleném hokejovém klubu HC Plzeň 1929. Po historickém úvodu a sportovní charakteristice klubu se práce věnuje podrobně řízení managementu, sponzoringu, ostatních příjmů a výdajů zkoumaného sportovního klubu. Každá tato podkapitola je ještě rozdělena na dvě části a to z toho důvodu, že HC Plzeň se skládá ze dvou souběžně fungující a spolupracujících částí. Jedná se o sdružení občanů, které se zabývá zejména mládežnickým hokejem a výchovou nových talentů. Druhá část je společnost s ručením omezeným, jejíž hlavními cíly je ekonomicky, sportovně a divácky provozovat seniorsky A tým na extraligové úrovni. Po porovnání společných příjmů a výdajů můžeme říct, ze klub HC Plzeň si vede poměrně dobře. Hlavní podíl na tom má samozřejmě úspěšná sezóna „A“ týmu na špici české extraligové soutěže, což sebou přináší nejen velkou zodpovědnost ale také jisté příjmy. Závěr praktické části je ještě věnován problematice vysokých nákladů na provoz hokeje v žákovských kategoriích, který musí z poměrně velké části financovat rodiče hráčů ze sportovních tříd. Závěrem lze konstatovat, že vedení hokejového klubu HC Plzeň na velmi vysoké úrovni. Snaží spolupracovat se velkým množstvím sponzorských partnerů ale také s institucemi ze státní zprávy, se zvláštním zřetelem na spolupráci s orgány města. Dokladem je nedávno podepsaná deklarace o finanční podpoře hokejového klubu mezi městem Plzeň, Plzeňským krajem a klubem na podporu mládežnických družstev a udržení tak tradice v hokeje v Plzni.cs
dc.description.abstractThe Bachelor´s thesis on the theme „ Management and marketing in Ice Hockey Club´s“ deals with analysis and management effectiveness in a chosen ice-hockey club HC Plzeň 1929 . The introductory chapter focuses on the theoretical definition of basic terms, which are used in this Bachelor´s thesis or which relates to given problems. The practical part of thesis attends to management analysis in a chosen ice-hockey club HC Plzeň 1929. The introductory part describes the history and sports characteristics of the club. Following chapters are based on detailed analysis of management, sponsorship, other revenues and expenditures of the surveyed sports club. Each of these chapters is divided into two parts and that is because of the fact, that HC Plzeň club consists of two concurrently functioning and cooperating sections. One section is represented by a civil association, which is especially engaged in ice-hockey of youths and in training of new gifted ice-hockey players. The another section is represented by a limited liability company, whose main objectives are to run, with regard to economic-, sports- and audience matters, the “A”-team of senior ice-hockey players on the Czech top-level hockey league. After comparing the common revenues and expenditures, we can evaluate, that the HC Plzeň club is thriving quite well. It is mainly caused especially due to the successful ice-hockey season of „A“-team on the top of the Czech top-level hockey league, which brings not only a great part of responsibility with, but also certain revenues. The conclusion of the practical part is also dedicated to problems of high costs for running ice-hockey in school-categories, which must be from a reasonable part co-financed by parents of young players from the sports classes. In conclusion we can state, that the management of the ice-hockey club HC Plzeň is on a very high level. The management tries to cooperate with a large number of sponsors as well as with public institutions, with a special emphasis on cooperation with municipal institutions. This fact is proved by the recently approved declaration of financial support of the ice-hockey club, which was subscribed by the city of Plzeň, the region of Plzeň and the club. These financial means should support youth ice-hockey teams and thus help to keep the tradition of ice-hockey in Plzeňen
dc.format60, [10] l. : il. + 1 CD-Rcs
dc.format.extent1271798 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocsen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjecthokejový klubcs
dc.subjectsponzoring a reklama ve sportucs
dc.subjectHC Plzeň 1929cs
dc.subjectsportovní managementcs
dc.subjectice-hockey cluben
dc.subjectsponsorship and sports advertisingen
dc.subjectHC Plzeň 1929en
dc.subjectsports managementen
dc.titleManagement a marketing v klubech ledního hokejecs
dc.title.alternativeManagement and Marketing in Ice Hockey Club´sen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeBrázdil, Zdeněken
dc.date.accepted2010-06-03en
dc.thesis.degree-nameBc.en
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department115 - Katedra managementuen
dc.thesis.degree-programEkonomika a management.cs
dc.thesis.degree-branchSportovní managementcs
dc.description.resultdobřecs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisDRE024_EKF_B6208_6208R101_01_2010
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record