dc.contributor.advisor | Kosík, Miloš | en |
dc.contributor.author | Dresler, Jan | en |
dc.date.accessioned | 2010-09-29T15:02:39Z | |
dc.date.available | 2010-09-29T15:02:39Z | |
dc.date.issued | 2010 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/80433 | |
dc.description | Import 29/09/2010 | cs |
dc.description.abstract | Bakalářská práce na téma
„Management a marketing v klubech ledního hokeje“ se zabývá managementem ve vybraném hokejovém klubu HC Plzeň 1929.
Úvodní kapitoly se věnují teoretickému vymezení základních pojmů použitých v bakalářské práci nebo související s danou řešenou problematikou.
Praktická část se věnuje rozboru managementu ve zvoleném hokejovém klubu HC Plzeň 1929. Po historickém úvodu a sportovní charakteristice klubu se práce věnuje podrobně řízení managementu, sponzoringu, ostatních příjmů a výdajů zkoumaného sportovního klubu. Každá tato podkapitola je ještě rozdělena na dvě části a to z toho důvodu, že HC Plzeň se skládá ze dvou souběžně fungující a spolupracujících částí. Jedná se o sdružení občanů, které se zabývá zejména mládežnickým hokejem a výchovou nových talentů. Druhá část je společnost s ručením omezeným, jejíž hlavními cíly je ekonomicky, sportovně a divácky provozovat seniorsky A tým na extraligové úrovni.
Po porovnání společných příjmů a výdajů můžeme říct, ze klub HC Plzeň si vede poměrně dobře. Hlavní podíl na tom má samozřejmě úspěšná sezóna „A“ týmu na špici české extraligové soutěže, což sebou přináší nejen velkou zodpovědnost ale také jisté příjmy. Závěr praktické části je ještě věnován problematice vysokých nákladů na provoz hokeje v žákovských kategoriích, který musí z poměrně velké části financovat rodiče hráčů ze sportovních tříd.
Závěrem lze konstatovat, že vedení hokejového klubu HC Plzeň na velmi vysoké úrovni. Snaží spolupracovat se velkým množstvím sponzorských partnerů ale také s institucemi ze státní zprávy, se zvláštním zřetelem na spolupráci s orgány města. Dokladem je nedávno podepsaná deklarace o finanční podpoře hokejového klubu mezi městem Plzeň, Plzeňským krajem a klubem na podporu mládežnických družstev a udržení tak tradice v hokeje v Plzni. | cs |
dc.description.abstract | The Bachelor´s thesis on the theme „ Management and marketing in Ice Hockey Club´s“ deals with analysis and management effectiveness in a chosen ice-hockey club HC Plzeň 1929 .
The introductory chapter focuses on the theoretical definition of basic terms, which are used in this Bachelor´s thesis or which relates to given problems. The practical part of thesis attends to management analysis in a chosen ice-hockey club HC Plzeň 1929. The introductory part describes the history and sports characteristics of the club. Following chapters are based on detailed analysis of management, sponsorship, other revenues and expenditures of the surveyed sports club. Each of these chapters is divided into two parts and that is because of the fact, that HC Plzeň club consists of two concurrently functioning and cooperating sections. One section is represented by a civil association, which is especially engaged in ice-hockey of youths and in training of new gifted ice-hockey players. The another section is represented by a limited liability company, whose main objectives are to run, with regard to economic-, sports- and audience matters, the “A”-team of senior ice-hockey players on the Czech top-level hockey league.
After comparing the common revenues and expenditures, we can evaluate, that the HC Plzeň club is thriving quite well. It is mainly caused especially due to the successful ice-hockey season of „A“-team on the top of the Czech top-level hockey league, which brings not only a great part of responsibility with, but also certain revenues. The conclusion of the practical part is also dedicated to problems of high costs for running ice-hockey in school-categories, which must be from a reasonable part co-financed by parents of young players from the sports classes.
In conclusion we can state, that the management of the ice-hockey club HC Plzeň is on a very high level. The management tries to cooperate with a large number of sponsors as well as with public institutions, with a special emphasis on cooperation with municipal institutions. This fact is proved by the recently approved declaration of financial support of the ice-hockey club, which was subscribed by the city of Plzeň, the region of Plzeň and the club. These financial means should support youth ice-hockey teams and thus help to keep the tradition of ice-hockey in Plzeň | en |
dc.format | 60, [10] l. : il. + 1 CD-R | cs |
dc.format.extent | 1271798 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | hokejový klub | cs |
dc.subject | sponzoring a reklama ve sportu | cs |
dc.subject | HC Plzeň 1929 | cs |
dc.subject | sportovní management | cs |
dc.subject | ice-hockey club | en |
dc.subject | sponsorship and sports advertising | en |
dc.subject | HC Plzeň 1929 | en |
dc.subject | sports management | en |
dc.title | Management a marketing v klubech ledního hokeje | cs |
dc.title.alternative | Management and Marketing in Ice Hockey Club´s | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Brázdil, Zdeněk | en |
dc.date.accepted | 2010-06-03 | en |
dc.thesis.degree-name | Bc. | en |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 115 - Katedra managementu | en |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management. | cs |
dc.thesis.degree-branch | Sportovní management | cs |
dc.description.result | dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | cs |
dc.identifier.thesis | DRE024_EKF_B6208_6208R101_01_2010 | |
dc.rights.access | openAccess | |