dc.contributor.advisor | Tomášek, Vladimír | en |
dc.contributor.author | Vavrečková, Andrea | en |
dc.date.accessioned | 2010-09-29T16:23:09Z | |
dc.date.available | 2010-09-29T16:23:09Z | |
dc.date.issued | 2010 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/81938 | |
dc.description | Import 29/09/2010 | cs |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá analýzou suspendovaného podílu otěrového materiálu třecích ploch brzdového obložení zachyceného na filtru. Analýzu provádíme s využitím rentgenové fluorescenční spektrometrie. Většímu rozšíření této metody brání potíže s kalibrací, pro kterou prakticky neexistují vhodné referenční materiály. Byla tedy vytvořena sada vhodných referenčních materiálu pro kalibraci metody XRFS. Použitelnost vytvořeného kalibračního modelu byla ověřena analýzou reálných prachů uvolněných z brzdového obložení, zachycených na filtrech. | cs |
dc.description.abstract | This thesis analyzes the proportion of suspended wear material friction brake lining captured on the filter. Analysis is performed using X-ray fluorescence spectrometry. A further expansion of this method is hindered by difficulties with calibration, for which there are practically no appropriate reference materials. There were created a set of appropriate reference materials for calibration methods XRFS. Application of calibration model was developed by analysis of real dust released from brake linings, captured on filters. | en |
dc.format.extent | 3727010 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | analýza | cs |
dc.subject | rentgenová fluorescenční spektrometrie | cs |
dc.subject | referenční materiály | cs |
dc.subject | kalibrační model | cs |
dc.subject | Analzsis | en |
dc.subject | X-ray fluorescence spectrometry | en |
dc.subject | reference materials | en |
dc.subject | calibration model | en |
dc.title | Analýza suspendovaného podílu otěrového prachu uvolňovaného z brzdových obložení při třecím procesu | cs |
dc.title.alternative | Analysis of suspended part of wear dust escaping from brake linings during friction process | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Seidlerová, Jana | en |
dc.date.accepted | 2010-05-27 | en |
dc.thesis.degree-name | Ing. | en |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství | cs |
dc.description.department | 615 - Katedra analytické chemie a zkoušení materiálu | en |
dc.thesis.degree-program | Procesní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Chemické a fyzikální metody zkoušení materiálu | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | cs |
dc.identifier.thesis | VAV251_FMMI_N3909_3911T008_2010 | |
dc.rights.access | openAccess | |