Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTomášek, Vladimíren
dc.contributor.authorVavrečková, Andreaen
dc.date.accessioned2010-09-29T16:23:09Z
dc.date.available2010-09-29T16:23:09Z
dc.date.issued2010en
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/81938
dc.descriptionImport 29/09/2010cs
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá analýzou suspendovaného podílu otěrového materiálu třecích ploch brzdového obložení zachyceného na filtru. Analýzu provádíme s využitím rentgenové fluorescenční spektrometrie. Většímu rozšíření této metody brání potíže s kalibrací, pro kterou prakticky neexistují vhodné referenční materiály. Byla tedy vytvořena sada vhodných referenčních materiálu pro kalibraci metody XRFS. Použitelnost vytvořeného kalibračního modelu byla ověřena analýzou reálných prachů uvolněných z brzdového obložení, zachycených na filtrech.cs
dc.description.abstractThis thesis analyzes the proportion of suspended wear material friction brake lining captured on the filter. Analysis is performed using X-ray fluorescence spectrometry. A further expansion of this method is hindered by difficulties with calibration, for which there are practically no appropriate reference materials. There were created a set of appropriate reference materials for calibration methods XRFS. Application of calibration model was developed by analysis of real dust released from brake linings, captured on filters.en
dc.format.extent3727010 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocsen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectanalýzacs
dc.subjectrentgenová fluorescenční spektrometriecs
dc.subjectreferenční materiálycs
dc.subjectkalibrační modelcs
dc.subjectAnalzsisen
dc.subjectX-ray fluorescence spectrometryen
dc.subjectreference materialsen
dc.subjectcalibration modelen
dc.titleAnalýza suspendovaného podílu otěrového prachu uvolňovaného z brzdových obložení při třecím procesucs
dc.title.alternativeAnalysis of suspended part of wear dust escaping from brake linings during friction processen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeSeidlerová, Janaen
dc.date.accepted2010-05-27en
dc.thesis.degree-nameIng.en
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrstvícs
dc.description.department615 - Katedra analytické chemie a zkoušení materiáluen
dc.thesis.degree-programProcesní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchChemické a fyzikální metody zkoušení materiálucs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2736cs
dc.identifier.thesisVAV251_FMMI_N3909_3911T008_2010
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam