dc.contributor.author | František, Ondřej | |
dc.date.accessioned | 2010-10-15T12:14:20Z | |
dc.date.available | 2010-10-15T12:14:20Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.citation | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2009, roč. 55, č. 1, s. 87-92 : il. | en |
dc.identifier.issn | 1210-0471 | en |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/83215 | |
dc.description.abstract | The paper deals with a kinematic analysis of a truck shifting mechanism and usage of
sensitivity analysis. The aim of the work is to optimize the trajectory of a shifting lever hand-grip in
order to obtain an acceptable ergonomic trajectory. Mathematical surrogate of the shifting mechanism
has been constructed to investigate important mechanism features. Sensitivity analyses have been
provided in order to identify the critical dimensions the change of which can cause a distortion of the
trajectory shape. The analyses have identified problematic parts and new structure concepts have
been based on this knowledge. | en |
dc.format.extent | 626664 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | en |
dc.relation.ispartofseries | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní | en |
dc.relation.uri | http://transactions.fs.vsb.cz/2009-1/1652Frantisek.pdf | |
dc.rights | © Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | |
dc.title | Influence of mounting and producing imperfections on kinematical properties of mechanism | en |
dc.title.alternative | Vliv výrobních a montážních imperfekcí na kinematické vlastnosti mechanismu | en |
dc.type | article | en |
dc.description.abstract-en | Příspěvek se zabývá kinematickou analýzou mechanismu řazení a využití citlivostní analýzy. Cílem je optimalizovat dráhu řadící páky tak, aby tato dráha bylo co nejpřijatelnější z ergonomického
i uživatelského hlediska. Byl vytvořen matematický model kinematiky mechanismu a tento byl podroben důkladné citlivostní analýze, která identifikovala problematické části a rozměry mechanismu. Již nepatrná změna těchto rozměrů způsobovala zborcení tvaru dráhy řadící páky. Na základě analyzovaných výsledků byly též navrženy alternativní konstrukční návrhy. | en |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.type.status | Peer-reviewed | |