Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorFrantišek, Ondřej
dc.date.accessioned2010-10-15T12:14:20Z
dc.date.available2010-10-15T12:14:20Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2009, roč. 55, č. 1, s. 87-92 : il.en
dc.identifier.issn1210-0471en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/83215
dc.description.abstractThe paper deals with a kinematic analysis of a truck shifting mechanism and usage of sensitivity analysis. The aim of the work is to optimize the trajectory of a shifting lever hand-grip in order to obtain an acceptable ergonomic trajectory. Mathematical surrogate of the shifting mechanism has been constructed to investigate important mechanism features. Sensitivity analyses have been provided in order to identify the critical dimensions the change of which can cause a distortion of the trajectory shape. The analyses have identified problematic parts and new structure concepts have been based on this knowledge.en
dc.format.extent626664 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravaen
dc.relation.ispartofseriesSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojníen
dc.relation.urihttp://transactions.fs.vsb.cz/2009-1/1652Frantisek.pdf
dc.rights© Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
dc.titleInfluence of mounting and producing imperfections on kinematical properties of mechanismen
dc.title.alternativeVliv výrobních a montážních imperfekcí na kinematické vlastnosti mechanismuen
dc.typearticleen
dc.description.abstract-enPříspěvek se zabývá kinematickou analýzou mechanismu řazení a využití citlivostní analýzy. Cílem je optimalizovat dráhu řadící páky tak, aby tato dráha bylo co nejpřijatelnější z ergonomického i uživatelského hlediska. Byl vytvořen matematický model kinematiky mechanismu a tento byl podroben důkladné citlivostní analýze, která identifikovala problematické části a rozměry mechanismu. Již nepatrná změna těchto rozměrů způsobovala zborcení tvaru dráhy řadící páky. Na základě analyzovaných výsledků byly též navrženy alternativní konstrukční návrhy.en
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.versionpublishedVersion
dc.type.statusPeer-reviewed


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam