dc.contributor.author | Ungureanu, Mioriţa | |
dc.contributor.author | Ungureanu, Nicolae | |
dc.contributor.author | Mihăilescu, Sorin | |
dc.contributor.author | Stoicovici, Dinu | |
dc.contributor.author | Očenášová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2010-10-20T12:57:26Z | |
dc.date.available | 2010-10-20T12:57:26Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.citation | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2009, roč. 55, č. 1, s. 267-272 : il. | en |
dc.identifier.issn | 1210-0471 | en |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/83244 | |
dc.description.abstract | In this paper are present/exists two methods of gravel rim’s tensions and deformations under
the pressure effect created of shoe-brake in the brake process. The first method so called the classic
one has at the bottom of it known theory’s from the discipline frame the material resistance and the
second method has at the bottom of it the gravel with the finite elements help. Both methods
presented are applied at the brakes with miner hoisting machines. | en |
dc.format.extent | 170867 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | en |
dc.relation.ispartofseries | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní | en |
dc.relation.uri | http://transactions.fs.vsb.cz/2009-1/1676Ungureanu.pdf | |
dc.rights | © Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | |
dc.title | Comparative study of classical methods versus methods based on analyze with the finite elements of deformations and tensions of the brake rim | en |
dc.title.alternative | Porovnávací studie klasické metody a metody založené na analýze metody konečných prvků deformací a napětí brzdového věnce | en |
dc.type | article | en |
dc.description.abstract-en | V tomto článku jsou prezentovány 2 metody analýzy napětí a deformací brzdového věnce pod
zatížením vytvořeným nožní brzdou při brzdění. První metoda, nazývaná klasická, má za základ ve
známé teorii z odporu materiálu a základem druhé je metoda konečných prvků. Obě metody jsou
aplikované na brzdách u hornických těžebních strojů. | en |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.type.status | Peer-reviewed | |