Show simple item record

dc.contributor.authorBesedová, Hana
dc.contributor.authorSmutný, Lubomír
dc.date.accessioned2010-10-21T07:24:07Z
dc.date.available2010-10-21T07:24:07Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2009, roč. 55, č. 2, s. 7-11 : il.en
dc.identifier.issn1210-0471en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/83249
dc.description.abstractNowadays companies have to fight not only with the high rate of competition on the global market, but also with problems that relate with the financial crisis. They have to find new ways how they can stay on the global market and it can be talk also about their survival in context of the financial crisis. The way, how they can improve their management, can be the implementation of the Lean Company concept. The basics of this concept were developed in 50th of 20th century in Japan. The aims of this article are to characterize the main principles of the Lean Company, which come out from effective management methods, advantages and disadvantages of the implementation of this concept into the practice. The important part of this article is created SWOT analysis, which shows strong and weak points, opportunities and threats of this concept.en
dc.format.extent207201 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravaen
dc.relation.ispartofseriesSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojníen
dc.relation.urihttp://transactions.fs.vsb.cz/2009-2/1681_BESEDOVA_SMUTNY.pdf
dc.rights© Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
dc.titlePrinciples of the Lean Companyen
dc.title.alternativePrincipy Lean Companyen
dc.typearticleen
dc.description.abstract-enV současné době se firmy musí vypořádat nejen s vysokou mírou konkurence na globálním trhu, ale také s problémy, které souvisejí s hospodářskou krizí. Firmy jsou nuceny hledat nové způsoby, které jim zaručí setrvání na globálním trhu, a lze také hovořit o jejich přežití v souvislosti s hospodářskou krizí. Způsob, jak firmy mohou zlepšit jejich management, může být implementace koncepce „štíhlé společnosti“ (z angl. Lean Company). Základy této koncepce byly vyvinuty v 50. – 60. letech 20. století v Japonsku. Za zakladatele je považována firma Toyota. V tomto článku si autoři kladou za cíl popsat základní principy koncepce „štíhlé společnosti“, které vycházejí z efektivních metod managementu. Dále se zabývají výhodami a nevýhodami implementace této koncepce do praxe. Důležitou části článku je také vytvořená SWOT analýza, která ukazuje silné, slabé stránky, příležitosti a hrozby této koncepce.en
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.versionpublishedVersion
dc.type.statusPeer-reviewed


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record