Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorDelichristov, David Jordan
dc.contributor.authorTůma, Jiří
dc.date.accessioned2010-10-21T10:15:56Z
dc.date.available2010-10-21T10:15:56Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2009, roč. 55, č. 2, s. 25-30 : il.en
dc.identifier.issn1210-0471en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/83252
dc.description.abstractThis paper deals with simulation and robust control of Antilock Braking System ABS. The briefly are described the main parts of ABS hydraulic system and control algorithm of ABS. Hydraulic system described here is BOSCH ABS 5.x series. The goal of ABS system is vehicle stability and vehicle steering response when braking. If during the braking occurred slip at one or more wheels from any reason, ABS evaluates this by “brake slip” controller. At this moment ABS is trying to use maximal limits of adhesion between tire and road. It means that is necessary control the differences between braking torque M[b] and friction torque M[k], which reacts to the wheel via friction reaction tire-road surface. This is realized through the solenoid valves, which are controls (triggered) by U[valve] on the base of PID controller described further in chapter 4. Presented concept is more or less standard for most of the existing ABS systems. The issue should be applied concept of robust ABS control algorithm, which is specific for every type of ABS.en
dc.format.extent400261 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravaen
dc.relation.ispartofseriesSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojníen
dc.relation.urihttp://transactions.fs.vsb.cz/2009-2/1684_DELICHRISTOV_TUMA.pdf
dc.rights© Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
dc.titleSimulation and robust control of Antilock Braking System ABSen
dc.title.alternativeSimulace a robustní řízení antiblokovacího systému ABSen
dc.typearticleen
dc.description.abstract-enPříspěvek se zabývá simulací a robustním řízením antiblokovacího systému ABS. Jsou zde stručně popsány hlavní části hydraulického systému ABS a návrh regulačního algoritmu ABS. Hydraulický systém popsaný v tomto příspěvku je BOSCH ABS 5. x série. Hlavním úkolem ABS systému je udržení stability a řiditelnosti vozu během brzdění. Dojde-li při brzdění vozidla z jakéhokoliv důvodu k zablokování některého z jeho kol, vyhodnotí ABS „brake slip“ regulátor na kole skluz. V tomto okamžiku se snaží ABS využít maximální hodnoty meze přilnavosti mezi pneumatikou a vozovkou. Znamená to, že je třeba udržet co nejmenší rozdíl mezi brzdným momentem M[b], a momentem tření M[k], který působí zpětně na kolo přes třecí dvojici pneumatika-vozovka. Regulace brzdného momentu na kole je realizována za pomocí elektro-magnetických ventilů řízeným napětím U[valve] na základě vyhodnocení regulátoru PID, popsaného v kapitole 4. Prezentovaný koncept ABS systému je více méně standardem současných ABS systémů. Hlavním výstupem by měl být samotný koncept robustního ABS algoritmu, který je jedinečný pro každý typ ABS.en
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.versionpublishedVersion
dc.type.statusPeer-reviewed


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam