dc.contributor.author | Delichristov, David Jordan | |
dc.contributor.author | Tůma, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2010-10-21T10:15:56Z | |
dc.date.available | 2010-10-21T10:15:56Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.citation | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2009, roč. 55, č. 2, s. 25-30 : il. | en |
dc.identifier.issn | 1210-0471 | en |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/83252 | |
dc.description.abstract | This paper deals with simulation and robust control of Antilock Braking System ABS. The briefly are described the main parts of ABS hydraulic system and control algorithm of ABS. Hydraulic system described here is BOSCH ABS 5.x series. The goal of ABS system is vehicle stability and vehicle steering response when braking. If during the braking occurred slip at one or more wheels from any reason, ABS evaluates this by “brake slip” controller. At this moment ABS is trying to use maximal limits of adhesion between tire and road. It means that is necessary control the differences between braking torque M[b] and friction torque M[k], which reacts to the wheel via friction reaction tire-road surface. This is realized through the solenoid valves, which are controls (triggered) by U[valve] on the base of PID controller described further in chapter 4. Presented concept is more or less standard for most of the existing ABS systems. The issue should be applied concept of robust ABS control algorithm, which is specific for every type of ABS. | en |
dc.format.extent | 400261 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | en |
dc.relation.ispartofseries | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní | en |
dc.relation.uri | http://transactions.fs.vsb.cz/2009-2/1684_DELICHRISTOV_TUMA.pdf | |
dc.rights | © Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | |
dc.title | Simulation and robust control of Antilock Braking System ABS | en |
dc.title.alternative | Simulace a robustní řízení antiblokovacího systému ABS | en |
dc.type | article | en |
dc.description.abstract-en | Příspěvek se zabývá simulací a robustním řízením antiblokovacího systému ABS. Jsou zde stručně popsány hlavní části hydraulického systému ABS a návrh regulačního algoritmu ABS. Hydraulický systém popsaný v tomto příspěvku je BOSCH ABS 5. x série. Hlavním úkolem ABS systému je udržení stability a řiditelnosti vozu během brzdění. Dojde-li při brzdění vozidla z jakéhokoliv důvodu k zablokování některého z jeho kol, vyhodnotí ABS „brake slip“ regulátor na kole skluz. V tomto okamžiku se snaží ABS využít maximální hodnoty meze přilnavosti mezi pneumatikou a vozovkou. Znamená to, že je třeba udržet co nejmenší rozdíl mezi brzdným momentem M[b], a momentem tření M[k], který působí zpětně na kolo přes třecí dvojici pneumatika-vozovka. Regulace brzdného momentu na kole je realizována za pomocí elektro-magnetických ventilů řízeným napětím U[valve] na základě vyhodnocení regulátoru PID, popsaného v kapitole 4. Prezentovaný koncept ABS systému je více méně standardem současných ABS systémů. Hlavním výstupem by měl být samotný koncept robustního ABS algoritmu, který je jedinečný pro každý typ ABS. | en |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.type.status | Peer-reviewed | |