dc.contributor.author | Smutná, Jitka | |
dc.contributor.author | Farana, Radim | |
dc.date.accessioned | 2010-10-26T06:25:05Z | |
dc.date.available | 2010-10-26T06:25:05Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.citation | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2009, roč. 55, č. 2, s. 121-125 : il. | en |
dc.identifier.issn | 1210-0471 | en |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/83269 | |
dc.description.abstract | Organizational performance is maximized when it is based on the management and sharing of knowledge within a culture of continuous learning, innovation and improvement. The methodology embodies the principle of self-evaluation or self-assessment. The higher education institutions would learn from feedback by reviewing impact of strategies and actions, trends in results and by comparing through benchmarking.
The focus of this paper is the implementation of EFQM excellence model in the higher education (HE) sector. This paper describes the specific issues in implementing the model in HE institutions, with a particular focus on the choice of self-assessment methodology. The early signs are that EFQM excellence model self-assessment can help to produce a more customer-oriented culture in HE institutions, providing that the lessons learned from the wider public sector are put into practice. | en |
dc.format.extent | 187247 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | en |
dc.relation.ispartofseries | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní | en |
dc.relation.uri | http://transactions.fs.vsb.cz/2009-2/1700_SMUTNA_FARANA.pdf | |
dc.rights | © Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | |
dc.title | Self-assessment methods in the higher education quality improvement | en |
dc.title.alternative | Sebehodnotící metody v oblasti zlepšování kvality vysokého školství | en |
dc.type | article | en |
dc.description.abstract-en | Maximální výkon organizace je založen na správných zásadách managementu a sdílení získaných znalostí v rámci firemní kultury, neustálého vzdělávání a zlepšování. Teoretické metody spočívají pak v osvojení způsobu sebehodnocení. Vysokoškolské organizace dokáží uspět díky účinnému hodnocení veškerých činností a strategií organizace, sledování aktuálních trendů ve vývoji a srovnání výsledků pomocí benchmarkingu.
Tento příspěvek se zaměřuje na zavedení EFQM modelu excellence v oblasti vysokého školství. Článek popisuje specifika zavádění tohoto modelu se zaměřením na vhodný výběr sebehodnotících metod. EFQM model excellence v oblasti sebehodnocení přispívá vysokoškolským organizacím orientovat se na zákazníky a zkušenosti z oblasti veřejného sektoru aplikovat v praxi. | en |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.type.status | Peer-reviewed | |