Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorSmutná, Jitka
dc.contributor.authorFarana, Radim
dc.date.accessioned2010-10-26T06:25:05Z
dc.date.available2010-10-26T06:25:05Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2009, roč. 55, č. 2, s. 121-125 : il.en
dc.identifier.issn1210-0471en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/83269
dc.description.abstractOrganizational performance is maximized when it is based on the management and sharing of knowledge within a culture of continuous learning, innovation and improvement. The methodology embodies the principle of self-evaluation or self-assessment. The higher education institutions would learn from feedback by reviewing impact of strategies and actions, trends in results and by comparing through benchmarking. The focus of this paper is the implementation of EFQM excellence model in the higher education (HE) sector. This paper describes the specific issues in implementing the model in HE institutions, with a particular focus on the choice of self-assessment methodology. The early signs are that EFQM excellence model self-assessment can help to produce a more customer-oriented culture in HE institutions, providing that the lessons learned from the wider public sector are put into practice.en
dc.format.extent187247 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravaen
dc.relation.ispartofseriesSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojníen
dc.relation.urihttp://transactions.fs.vsb.cz/2009-2/1700_SMUTNA_FARANA.pdf
dc.rights© Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
dc.titleSelf-assessment methods in the higher education quality improvementen
dc.title.alternativeSebehodnotící metody v oblasti zlepšování kvality vysokého školstvíen
dc.typearticleen
dc.description.abstract-enMaximální výkon organizace je založen na správných zásadách managementu a sdílení získaných znalostí v rámci firemní kultury, neustálého vzdělávání a zlepšování. Teoretické metody spočívají pak v osvojení způsobu sebehodnocení. Vysokoškolské organizace dokáží uspět díky účinnému hodnocení veškerých činností a strategií organizace, sledování aktuálních trendů ve vývoji a srovnání výsledků pomocí benchmarkingu. Tento příspěvek se zaměřuje na zavedení EFQM modelu excellence v oblasti vysokého školství. Článek popisuje specifika zavádění tohoto modelu se zaměřením na vhodný výběr sebehodnotících metod. EFQM model excellence v oblasti sebehodnocení přispívá vysokoškolským organizacím orientovat se na zákazníky a zkušenosti z oblasti veřejného sektoru aplikovat v praxi.en
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.versionpublishedVersion
dc.type.statusPeer-reviewed


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam