dc.contributor.author | Fries, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2010-12-03T12:23:39Z | |
dc.date.available | 2010-12-03T12:23:39Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2010, roč. 56, č. 1, s. 67-70 : il. | en |
dc.identifier.issn | 1210-0471 | en |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/83466 | |
dc.description.abstract | Belt conveyor’s drums are the most important parts of all belt conveyors. We sorted drums to
two main sorts: drive drums or driven one. It is evident, that most loaded drums are drive drums,
which transfer not only forces on drum faces area (belt forces), but mainly provide transfer of torque
moment to belt or take up element and load of power units too. Well, commonly happen destruction
of relatively low loaded driven drum of the belt conveyors mainly thanks to no very good their
design. | en |
dc.format.extent | 576167 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | en |
dc.relation.ispartofseries | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní | en |
dc.relation.uri | http://transactions.fs.vsb.cz/2010-1/1745.pdf | |
dc.rights | © Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | |
dc.title | Lifetime of belt conveyor's drums dependance on outside influences | en |
dc.title.alternative | Životnost bubnů pásových dopravníků v závislosti na vnějších vlivech | en |
dc.type | article | en |
dc.description.abstract-en | Prokluz pásu na poháněcím bubnu pásového dopravníku je všeobecně považován za
nežádoucí jev, který má obrovský vliv na opotřebování obložení hnacích bubnů popřípadě na jejich
destrukci a snižuje provozuschopnost celého zařízení a měl by být z provozu pásového dopravníku
zcela vyloučen. Prokluzy pásu ve fázi rozběhu mohou být dlouhodobé nebo krátkodobé s nepatrnými
rozdíly rychlostí pásu a poháněcího bubnu a nelze je tedy registrovat. Možnosti zamezení prokluzu je
proto nutné hledat v řízeném rozběhu pásového dopravníku. Uvedený článek naznačuje vlivy
jednotlivých vstupních parametrů dopravníku na vznik zmíněných negativních prokluzů. | en |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.type.status | Peer-reviewed | |