dc.contributor.advisor | Skokan, Karel | cs |
dc.contributor.author | Galčanová, Miroslava | cs |
dc.date.accessioned | 2011-06-30T11:29:53Z | |
dc.date.available | 2011-06-30T11:29:53Z | |
dc.date.issued | 2011 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/85372 | |
dc.description | Import 04/07/2011 | cs |
dc.description.abstract | FINANCOVÁNÍ PROJEKTŮ VZDĚLÁVÁNÍ ZE STRUKTURÁLNÍCH FONDŮ EU
Ústředním cílem diplomové práce je charakterizovat podporu vzdělávání ze strukturálních fondů EU v ČR. Specifickým cílem je analýza věcné části sledovaných projektů a také provedení finanční analýzy rozpočtů a na základě zjištěných závěrů vyhodnotit efektivnost dosažených výsledků.
První kapitola je věnována jednotlivým cílům hospodářské a sociální soudržnosti, dále charakteristice strukturálních fondů EU, především ESF, který se zabývá problematikou vzdělávání. Obecně je popsána úloha vzdělání ve společnosti. Dále je blíže rozebrán Operační program vzdělávání pro Konkurenceschopnost, který slouží k rozvoji vzdělávání v současném programovacím období 2007 – 2013.
Druhá kapitola rozebírá samotnou přípravu vzdělávacích projektů. Uváděny jsou jednotlivé fáze projektového cyklu, jak složitá je příprava projektového cyklu a průběh hodnocení projektových žádosti. Je-li projektová žádost schválená probíhá samotná realizace projektu, a to jak realizace věcné stránky projektu, tak i finanční stránky projektu.
Poslední kapitola hodnotí realizaci dvou konkrétních projektů v Moravskoslezském kraji. Jedná se o projekt „Efektivní Učení Reformou Oblastí gymnaziálního vzdělávání“ a projekt „Spolupráce technických škol při modernizaci výukových metod a implementace ŠVP“. Cílem je vzájemné porovnání obou projektů, a to jak z finanční stránky, tak i věcné stránky projektu. Cílem je zhodnotit, který projekt se realizuje lépe. | cs |
dc.description.abstract | FINANCING THE EDUCATION PROJECTS FROM EU STRUCTURAL FUNDS
The main objective of this graduation thesis is to describe the support of education by EU Structural Funds in the Czech Republic. The particular aim is the analysis of factual parts of monitored projects, financial analysis of budgets and on the basis of recognized conslusions to evaluate the efficiency of the obtained results.
The first chapter is focused on particular targets of economic and social cohesion. It describes EU Structural Funds especially ESF which deals with education issues. It describes the role of education in the society in general, further in detail the decomposition of The Operational Programme of Education for Competitive Advantage which supports the development of education in current programming period 2007 – 2013.
The second chapter analyses the process of preparation of educational projects. There are mentioned particularly the phases of project life cycle and their complexity and the evaluation process of project applications. After the project application is approved then the project implementation is launched.
The last chapter evaluates the realization of two particular projects in Moravian – Silesian Region. It is „Effective Learning by the Reform of Educational Fields in a Grammar school“ project and „Cooperation of Engineering Schools in the upgrading of training methods and implementation the School Education Programes“ project. The target is to compare both projects from the financial and factual point of view and to evaluate which project is realized better. | en |
dc.format.extent | 952556 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Vzdělávání | cs |
dc.subject | Evropský sociální fond | cs |
dc.subject | Projekt | cs |
dc.subject | Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost | cs |
dc.subject | Realizace projektů | cs |
dc.subject | Education | en |
dc.subject | European social fund | en |
dc.subject | Project | en |
dc.subject | Operational Programme of Education for Competitive Advantage | en |
dc.subject | Project Implementation | en |
dc.title | Financování projektů vzdělávání ze strukturálních fondů EU | cs |
dc.title.alternative | Financing the Educational Projects from EU Structural Funds | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Dvorská, Kamila | cs |
dc.date.accepted | 2011-05-24 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 120 - Katedra evropské integrace | cs |
dc.thesis.degree-program | Hospodářská politika a správa | cs |
dc.thesis.degree-branch | Eurospráva | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | cs |
dc.identifier.thesis | GAL0019_EKF_N6202_6210T004_2011 | |
dc.rights.access | openAccess | |