dc.contributor.advisor | Juráková, Alena | cs |
dc.contributor.author | Fajkus, Aleš | cs |
dc.date.accessioned | 2011-06-30T12:34:13Z | |
dc.date.available | 2011-06-30T12:34:13Z | |
dc.date.issued | 2011 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/85499 | |
dc.description | Import 04/07/2011 | cs |
dc.description.abstract | Předmětem této bakalářské práce je zmapování stavu využívání e-learningu a na Střední průmyslové škole chemické akademika Heyrovského a Gymnáziu v Ostravě a zkoumání faktorů, které studenty a pedagogy při jeho využívání ovlivňují.
Prezentované poznatky, které vychází z dat získaných prostřednictvím dotazníkového šetření a rozhovorů se studenty a pedagogy, byly následně využity při vytváření e-learningového kurzu vytvořeného ve školou užívaném prostředí Moodle.
Jedním z hlavních zjištění je převažující kladný postoj k podpoře výuky pomocí e-learningu nejen ze strany studentů, ale i ze strany pedagogů, který je dokázán užíváním e-learningových kurzů nejen mladými pedagogy do 35 let. Přes kladný postoj k této podpoře výukového procesu je skutečné využívání e-learningu poměrně malé. Jako příčina pomalého ujímání se tohoto způsobu podpory výuky byly mezi pedagogy zjištěny rozličné faktory. Časová náročnost, obtížnost tvorby e-learningového kurzu a nedostatek času pedagoga, daný pedagogickým vytížením, jsou hlavní příčinou, která neumožňuje rychlejší rozšíření využívání e-learningu k podpoře výuky.
Vzhledem k finančním možnostem vzdělávací instituce, které neumožňují velice efektivní motivaci pedagogů pomocí zvýšeného platového ohodnocení, považujeme za jedinou možnost vedení školy, jak zvýšit využívání e-learningu pedagogy, podpořit vzdělávání pedagogů v oblasti e-learningu, kterou pedagogové získají nejen potřebné znalosti k snazší tvorbě e-learningového kurzu, ale také motivaci, pro jejich aplikaci. | cs |
dc.description.abstract | Subject of this bachelor dissertation is an investigation of e-learning application at Chemical High School of Heyrovský and Grammar School in Ostrava and investigation of factors influencing students and teachers during its use.
Presented knowledge coming out from data acquired through questionnaires and interviews with students and teachers were subsequently used during establishment of e-learning class generated in Moodle environment used by the school.
Prevailing positive attitude towards education support through e-learning not only on the part of students but also on the part of teachers is one of the principal findings, which is demonstrated by the use of e-learning classes not only by young teachers within age of 35 years. In spite of positive attitude to this support of educational process the actual use of e-learning is relatively small. There were found out various factors among teachers as a cause of slow establishment of this method of education support. Time demandingness, difficulty of e-learning class generation and lack of teacher´s time because of their full pedagogic use are the main causes, which do not enable faster spread of e-learning use for education support.
Referring to financial possibilities of educational institution that do not enable effective teachers´ motivation through increased salaries the only possibility for the school management, how to increase e-learning use among teachers, is to support teachers´ education in e-learning by which they gain not only needed knowledge for easier establishment of e-learning class but also motivation for its application. | en |
dc.format.extent | 2253107 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | E-learning | cs |
dc.subject | Kombinovaná výuka | cs |
dc.subject | Podpora výuky | cs |
dc.subject | Informační a komunikační technologie | cs |
dc.subject | E-learning | en |
dc.subject | Blended learning | en |
dc.subject | Learning management system | en |
dc.subject | Information and Communication Technologies | en |
dc.title | Podpora výuky na střední škole pomocí e-learningu | cs |
dc.title.alternative | Education Support on High School by E-learning | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Míková, Marie | cs |
dc.date.accepted | 2011-06-01 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 155 - Katedra aplikované informatiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Systémové inženýrství a informatika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná informatika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | cs |
dc.identifier.thesis | FAJ081_EKF_B6209_6209R001_2011 | |
dc.rights.access | openAccess | |