Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBurdiláková, Renatacs
dc.contributor.authorNovotná, Luciecs
dc.date.accessioned2011-10-19T07:08:06Z
dc.date.available2011-10-19T07:08:06Z
dc.date.issued2011cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/89200
dc.descriptionImport 19/10/2011cs
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá analýzou vysokoškolského vzdělávání v Belgii a Finsku. Cílem je nalezení doporučení pro zlepšení systému tohoto typu vzdělávání v České republice s ohledem na belgický i finský systém. Tento cíl byl v práci úspěšně naplněn. Systémy ve všech třech zemích mají svá specifika, ale ve všech zemích můžeme najít instituce univerzitního i neuniverzitního typu. Modely financování vysokoškolského vzdělávání jsou odlišné v rámci jednotlivých zemích i v rámci jednotlivých společenství v Belgii. ČR má ve srovnání s ostatními zeměmi nejnižší procento studentů studujících v zahraničí i nejnižší výdaje na studenta v poměru ku HDP na obyvatele. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že v České republice většina studentů považuje reformu, kterou v současné době připravuje Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy, za nutnou. Odpůrce a příznivce poplatků za studium můžeme rozdělit do zhruba dvou stejně velkých skupin.cs
dc.description.abstractThis master thesis deals with the Analysis of Higher Education Systems in Belgium and Finland. The main aim is to find recommendations for improving the tertiary education system in the Czech Republic. This aim was successfully accomplished. Systems in all three countries have own specifics, but it is possible to find an university and a non-university institutions in each of there countries. Funding models are different within countries and also within particular communities in Belgium. The Czech Republic has the lowest percentage of students´ exchanges and also the lowest expenditure per students by GDP per capita. According the questionnaire the most of students considers a higher education reform which is currently preparing by Czech Ministry of Education, Youth and Sports as necessary. Within Czech higher education students we can find opponents and also supporters of tuition fees.en
dc.format.extent590834 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectVysokoškolské vzdělávánícs
dc.subjectFinancování vysokoškolského vzdělávánícs
dc.subjectBelgiecs
dc.subjectFinskocs
dc.subjectČeská republikacs
dc.subjectHigher educationen
dc.subjectA funding of the higher educationen
dc.subjectBelgiumen
dc.subjectFinlanden
dc.subjectThe Czech Republicen
dc.titleAnalýza systémů vysokoškolského vzdělávání v Belgii a Finsku včetně doporučení pro Českou republikucs
dc.title.alternativeThe Analysis of Higher Education Systems in Belgium and Finland and Recommendations for the Czech Republicen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeLošťáková, Evacs
dc.date.accepted2011-09-01cs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department120 - Katedra evropské integracecs
dc.thesis.degree-programHospodářská politika a správacs
dc.thesis.degree-branchEurosprávacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisNOV765_EKF_N6202_6210T004_2011
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam