dc.contributor.advisor | Široký, Jan | cs |
dc.contributor.author | Proroková, Monika | cs |
dc.date.accessioned | 2011-10-19T07:08:32Z | |
dc.date.available | 2011-10-19T07:08:32Z | |
dc.date.issued | 2011 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/89275 | |
dc.description | Import 19/10/2011 | cs |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce je za pomocí tabulek a grafů analyzovat význam a podíl daně z nemovitostí na daňových příjmech a celkových příjmech obce Čeladná. Rozebrat výši daně z nemovitostí před a po zavedení místního koeficientu. Dále charakterizovat dopad zavedení tohoto koeficientu na rozpočet obce.
V podmínkách České republiky plyne výnos daně z nemovitostí výhradně do rozpočtů územních samospráv, jedná se o tzv. svěřenou daň. Daň z nemovitostí tak zdůrazňuje vazbu mezi obcí a poplatníkem daně. Vlastníci nemovitostí, kteří odvádějí daň z nemovitostí, mají zpravidla tendenci se zajímat o rozvoj obce. Obce poukazovaly často na to, že ačkoliv daň z nemovitostí je svěřenou daní, nemají téměř možnost ovlivnit její výši. Novela zákona platná od roku 2008 dala obcím dosti velkou daňovou pravomoc, která jim umožnila pomocí místního koeficientu své daňové výnosy u této daně zvýšit. Dalším problém, který vidí zastupitelé obcí, je ve správě této daně. Protože všechny daně spravuje finanční úřad, obce nemají možnost kontroly ani správy daně z nemovitostí, ani jejího výběru.
Obecní úřady nemají pravomoc upozorňovat finanční úřady např. na změnu využití pozemku, rozšiřování staveb apod. Na druhou stranu je zase finanční úřad nemůže upozornit na případy neplacení daně, takže zastupitelstva nemají informace o případném neplacení daní. Přesun správy daně z nemovitostí na samotné obce by však byl pro obce finančně náročný a vzniklé náklady by převýšily navíc vybrané částky na dani z nemovitostí. | cs |
dc.description.abstract | The purpose of this thesis is analysed an importance and a ratio of the real estate taxes on revenue collection and total revenue of a municipality Čeladná on the base of the data from tables and charts. To analyse a level of the real estate tax before and after implementation of a local ratio. Continue with a demonstration of an impact on an implementation of this ratio towards to the municipal budget. In condition of the Czech Republic the real estate tax yield goes purely into the budgets of municipal authorities, it has reference to the entrusted tax. In such a way the real estate tax emphasize a connection between a municipality and a tax-payer.
The estate owners, who levy the real estate taxes, are usually interested in the municipality development. The villages frequently point out that they don't have practically any opportunities to affect the high of the real estate tax in spite of the fact that the real estate tax is a entrusted tax. The valid amendment since 2008 have afforded a big tax competence which help them by way of the local ratio to increase the real estate tax yields.
The next issue which was specified by councils is the tax administration because all taxes are controlled by the tax office, the municipality don't have the opportunity neither to check or control the real estate tax. The municipal offices don't have the competence to point out the tax offices, e.g. for change of the usage of piece of land, spreading of the building structure, etc. On the other hand the tax office can't point out them to the case of the default of tax, therefore the councils don't have information about the eventual default of tax. The moving of the control of tax administration to separately municipality could be financially intensive and on the top of that the incurred cost would exceed the collected amounts from the real estate tax. | en |
dc.format.extent | 1748076 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | majetkové daně | cs |
dc.subject | daň z nemovitostí | cs |
dc.subject | místní koeficient | cs |
dc.subject | svěřená daň | cs |
dc.subject | daňové příjmy | cs |
dc.subject | správa daně | cs |
dc.subject | obec | cs |
dc.subject | rozpočet | cs |
dc.subject | stavba | cs |
dc.subject | pozemek | cs |
dc.subject | byt | cs |
dc.subject | základ daně | cs |
dc.subject | osvobození od daně | cs |
dc.subject | poplatník daně | cs |
dc.subject | property tax | en |
dc.subject | real estate tax | en |
dc.subject | local ratio | en |
dc.subject | entrusted tax | en |
dc.subject | revenue collection | en |
dc.subject | tax administration | en |
dc.subject | municipality | en |
dc.subject | budget | en |
dc.subject | building structure | en |
dc.subject | lot | en |
dc.subject | flat | en |
dc.subject | tax base | en |
dc.subject | tax exemption | en |
dc.subject | tax-payer | en |
dc.title | Daň z nemovitostí ve vybrané obci | cs |
dc.title.alternative | Real Estate Tax in Selected Municipality | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Křížková, Lenka | cs |
dc.date.accepted | 2011-05-27 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 153 - Katedra veřejné ekonomiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Hospodářská politika a správa | cs |
dc.thesis.degree-branch | Veřejná ekonomika a správa | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | cs |
dc.identifier.thesis | PRO386_EKF_N6202_6202T055_02_2011 | |
dc.rights.access | openAccess | |