Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorPoláčková, Julie
dc.contributor.authorJindrová, Andrea
dc.date.accessioned2012-02-06T08:38:02Z
dc.date.available2012-02-06T08:38:02Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationEkonomická revue. 2010, roč. 13, č. 3, s. 173-178 : il.cs
dc.identifier.issn1212-3951
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/90118
dc.format.extent786398 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.relation.ispartofseriesEkonomická revuecs
dc.relation.urihttp://dx.doi.org/10.7327/cerei.2010.09.06
dc.rights© Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.titleVyhodnocení dotazníkového šetření pomocí korespondenční analýzycs
dc.typearticle
dc.description.abstract-enThe article is focused on the evaluation of a questionnaire survey. The aim was to determine whether the creation of interactive manuals, which monitor working in statistical software, helps to make education processes effective. For a clear evaluation and presentation of the pilot survey a method of correspondence analysis was chosen. The correspondence analysis is a multivariate graphical technique for representing information in a two-way contingency table. Analysis outputs indicate that these manuals are an effective way of teaching how to work in statistical software. This conclusion was confirmed primarily by less skilful students.cs
dc.identifier.doi10.7327/cerei.2010.09.06
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.versionpublishedVersion
dc.type.statusPeer-reviewed


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

  • Ekonomická revue. 2010, roč. 13 [19]
  • OpenAIRE [5085]
    Kolekce určená pro sklízení infrastrukturou OpenAIRE; obsahuje otevřeně přístupné publikace, případně další publikace, které jsou výsledkem projektů rámcových programů Evropské komise (7. RP, H2020, Horizon Europe).

Zobrazit minimální záznam