Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVelčovská, Šárkacs
dc.contributor.authorRapčanová, Markétacs
dc.date.accessioned2012-07-11T07:33:17Z
dc.date.available2012-07-11T07:33:17Z
dc.date.issued2012cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/90909
dc.descriptionImport 11/07/2012cs
dc.description.abstractCílem této diplomové práce bylo zmapování poptávky firem z Olomouckého kraje po službách letecké dopravy s následnou specializací na Letiště Leoše Janáčka v Ostravě. Základem vyhodnocení práce se stal provedený primární výzkum, který měl nastínit chování firem v oblasti využití letecké dopravy, její frekvence a účelu. Zkoumány byly také faktory důležitosti zvolených charakteristik při výběru cílového letiště, které byly následně porovnány s průměrnou spokojeností s danými charakteristikami u ostravského letiště. První částí práce bylo zhodnocení současné pozice ostravského letiště na trhu letecké dopravy. Druhá část sestávala z výše avizovaného primárního výzkumu na B2B trhu. Pro provedení výzkumu bylo vybráno 300 firem z Olomouckého kraje, které mají charakterem svých obchodních činností přímý vztah k zahraničnímu obchodu a tím spadají do řad potenciálních zákazníků letiště. Dotazování bylo realizováno formou elektronického dotazníku, který byl e-mailovou korespondencí zaslán na vybraná pracoviště oslovených firem. Výsledky výzkumu byly zpracovány prostřednictvím statistického softwaru SPSS. Zkoumáním bylo zjištěno, že většina oslovených firem využívá při své obchodní činnosti leteckou dopravu, avšak jen malé procento z nich k ní využilo služeb ostravského letiště. Z výsledků je patné, že pro firmy jsou rozhodujícími faktory dopravní dostupnost a nabídkové portfolio mezinárodních letů. Z těchto dvou příčin směřují požadavky na leteckou dopravu především na letiště Praha-Ruzyně a letiště ve Vídni. Z výše uvedených důvodů směřovaly hlavní návrhy a doporučení směřované k letišti do oblasti produktového portfolia mezinárodních letů. Letišti bylo doporučeno zavedení nové pravidelné zahraniční linky na jedno z německých letišť. Nová destinace byla doplněna o souhrn nízkonákladových leteckých společností, které by mohly novou zahraniční linku obsluhovat. Jako hlavní partner pro nové zahraniční pravidelné linky považuje autorka nízkonákladovou leteckou společnost Wizzair, která úspěšně spolupracuje také s druhým moravským letištěm Brno – Tuřany. Bylo zjištěno, že poptávka po letecké dopravě na průmyslovém trhu Olomouckého kraje existuje, avšak její odliv na ruzyňské a vídeňské letiště je obrovský. Budoucnost širšího využití letiště jde ruku v ruce s šířkou nabídky mezinárodních letů. Ostravské letiště má obrovský potenciál, který bohužel momentálně není absolutně využit a nabídka pravidelných mezinárodních letů je neuvěřitelně žalostná. Skutečnost, že ostravské letiště vykazuje téměř shodné provozní výsledky s brněnským letiště, ukazuje, že v případě rozšíření pravidelných mezinárodních linek by nárůst cestujících způsobil velké zvýšení jeho konkurenceschopnosti.cs
dc.description.abstractThe main aim of this thesis was B2B demand analysis for the air transport services in Olomouc region with specialization in Ostrava Leos Janacek Airport. The basis of thesis was the primary research which was outline the behavior firms in the use of airport services their frequency and the purpose of their application. The factors of importance selected characteristics were also examined. These factors were compared with the average satisfaction with them at the Ostrava Airport. The first part of this thesis was evaluation of current position of the Ostrava Airport in the air transport market. The second part was consisted of the primary research at B2B market. To perform the research was selected 300 firms from Olomouc region which has direct relationship to international trade activities. Interrogation was made through an electronic questionnaire which was send to firms by e-mails. The results were processed by SPSS statistical software. In investigation was found that the most companies is using the airport services in their business activities but only a smart part of them was ever use the Ostrava Airport. The most important factors in airport selection are accessibility and portfolio of international flights. For these two reasons the firms are most often using the International Prague Airport and the International Vienna Airport. Because of these two reasons the main proposals and recommendations led to extension of product portfolio of international flights. Airport was recommended to introduce a new regular international line to one of the German airports. New destination was added to the sum of low-cost airlines that could operate a new line. As a major partner was consider low-coast airline Wizzair which successfully cooperates with the Brno Airport for a long time. It was found that the demand for air transport services in the industrial market in Olomouc region exists, but here is a huge outflow at Prague Airport and Vienna Airport. The future of Ostrava Airport goes hand in hand with a wide range of international flights. Ostrava Airport has big potential which is unfortunately at this moment total exploited and the offer of international flights is incredibly pathetic. The facts that Ostrava Airport has almost the same operating results with the Brno Airport shows that in case of an extension of international flights the number of passengers will increase.en
dc.format.extent5057030 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectB2B trhcs
dc.subjectanalýza poptávkycs
dc.subjectletecká přepravacs
dc.subjectLetiště Leoše Janáčka v Ostravěcs
dc.subjectpoptávka firem v Olomouckém krajics
dc.subjectletištěcs
dc.subjectB2B Marketen
dc.subjectDemand Analysisen
dc.subjectAir Transport Servicesen
dc.subjectOstrava Leos Janacek Airporten
dc.subjectB2B Demand Analysis in Olomouc Regionen
dc.subjectAirporten
dc.titleAnalýza B2B poptávky po službách letecké přepravycs
dc.title.alternativeB2B Demand Analysis for the Air Transport Servicesen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeŠimková, Marcelacs
dc.date.accepted2012-05-29cs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisRAP030_EKF_N6208_6208T062_2012
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam