dc.contributor.advisor | Spáčilová, Lenka | cs |
dc.contributor.author | Kappel, Stanislav | cs |
dc.date.accessioned | 2012-07-11T07:34:51Z | |
dc.date.available | 2012-07-11T07:34:51Z | |
dc.date.issued | 2012 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/91152 | |
dc.description | Import 11/07/2012 | cs |
dc.description.abstract | Cílem práce je analýza současné ekonomické krize z pohledu rakouské školy, ověření platnosti rakouské teorie hospodářského cyklu a její komparace s vybranými ekonomickými směry a školami v názorech na soudobou krizi. V první části je popsán hospodářský cyklus a pohled vybraných ekonomických škol a směrů na teorii hospodářského cyklu. Konkrétně to jsou keynesovství – neokeynesovství, postkeynesovství a nová keynesovská ekonomie; chicagská škola a monetarismus, nová klasická makroekonomie a škola reálného hospodářského cyklu. Druhá část pojednává o rakouské teorii hospodářského cyklu. V třetí části je analyzována současná hospodářská krize, pohled rakouské školy, ověření platnosti rakouské teorie hospodářského cyklu a srovnání s ostatními vybranými školami a směry v názorech na současnou krizi. | cs |
dc.description.abstract | The thesis aims to analyze a contemporary economic crisis from perspective of the Austrian School, a validation of the Austrian business cycle theory and its comparision with selected economic trends and schools in opinions on the contemporary crisis. The first part describes a business cycle and an economic view of the selected schools and trends on the business cycle theory. Definitely, it is concerned on Keynesianism – Neo-Keynesianism, Post-Keynesianism, the New Keynesian economics; the Chicago school and Monetarism, the New Classical Macroeconomics and the Real Business Cycle school. The second part considers the Austrian business cycle theory. The third part analyzes a contemporary economic crisis, the view of the Austrian School, validation of the Austrian business cycle theory and comparison with the other selected schools and trends in the opinion on the contemporary crisis. | en |
dc.format.extent | 1485809 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | rakouská škola | cs |
dc.subject | současná krize | cs |
dc.subject | hospodářský cyklus | cs |
dc.subject | rakouská teorie hospodářského cyklu | cs |
dc.subject | keynesovství | cs |
dc.subject | chicagská škola a monetarismus | cs |
dc.subject | nová klasická makroekonomie | cs |
dc.subject | škola reálného hospodářského cyklu | cs |
dc.subject | The Austrian school | en |
dc.subject | a contemporary crisis | en |
dc.subject | a business cycle | en |
dc.subject | the Austrian business cycle theory, Keynesianism | en |
dc.subject | the Chicago school and Monetarism | en |
dc.subject | the New classical macroeconomics | en |
dc.subject | the Real business cycle school | en |
dc.title | Současná ekonomická krize z pohledu rakouské školy | cs |
dc.title.alternative | Contemporary Economic Crisis from the Perspective of the Austrian School | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Macháček, Martin | cs |
dc.date.accepted | 2012-05-30 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 156 - Katedra národohospodářská | cs |
dc.thesis.degree-program | Hospodářská politika a správa | cs |
dc.thesis.degree-branch | Národní hospodářství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | cs |
dc.identifier.thesis | KAP092_EKF_N6202_6202T027_00_2012 | |
dc.rights.access | openAccess | |