Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBaňařová, Jitkacs
dc.contributor.authorKačmař, Ondřejcs
dc.date.accessioned2012-07-11T07:35:10Z
dc.date.available2012-07-11T07:35:10Z
dc.date.issued2012cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/91192
dc.descriptionImport 11/07/2012cs
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem Využití projektového řízení při implementaci eLearningu a jeho nástrojů byla zpracována na katedře Systémového inženýrství Ekonomické fakulty Vysoké školy Báňské – Technické univerzity Ostrava. Cílem práce je naplánovat, vytvořit a implementovat eLearningový portál (weblog) pro nově vznikající společnost zabývající se webdesignem a poskytováním internetových služeb. Kompletní projekt byl realizován za pomoci nástrojů projektového řízení. Byly provedeny předběžné analýzy, plánování a organizace projektu a byl vybrán i vhodný Content Management System (CMS), jehož prostřednictvím se bude hotový portál spravovat. Při výběru byl brán ohled na hlavní požadavek, kterým je možnost „přidávat komentáře“ pod jednotlivé kurzy a získat tak od budoucích návštěvníků a uživatelů portálu určitou zpětnou vazbu. Předpokladem je jednoduchost, přehlednost a česká podpora konkrétního CMS. Součástí práce je mimo jiné teoretické objasnění problematiky projektového řízení a jeho specifik, zaměřené na vyjasnění základních pojmů jako je projekt, životní cyklus projektu, účastníci projektu, apod. V části zabývající se eLearningem jsou kromě jeho soudobých definic popsány také hlavní výhody a nevýhody. Je popsán eLearningový kurz a moderní technologie, které je možné v rámci elektronického vzdělávání využít. Nepřímo je provedeno porovnání eLearningu v komerční sféře a veřejné správě. V práci jsou popsány i některé ze základních metod a nástrojů projektového řízení. Při tvorbě plánu byl brán ohled na veškeré zadavatelovy požadavky. Po konzultaci byl sestaven harmonogram aktivit – seznam byl zadavateli předložen ke schválení. S pomocí software byl mimo jiné sestaven Ganttův diagram a kritická cesta. Pro dosažení co možná nejnižších nákladů, nejkratší doby trvání a snížení rizika na minimum byly provedeny optimalizační analýzy – paretova analýza, PERT a FMEA. Projekt byl navržen a naplánován na základě teoretických znalostí projektového řízení a na základě několika konzultací se samotným zadavatelem projektu. Do elektronické podoby byl projekt převeden za pomoci softwarového nástroje MS Project 2010. Při plánování byla respektována obecná pravidla projektového řízení a byl dodržen předem stanovený rozpočet. Implementovaný portál je veřejně dostupný na internetové adrese www.webhelpers.cz.cs
dc.description.abstractThesis called Application of Project Management on Implementing eLearning and its Tools was elaborated at the Department of System Engineering at the Faculty of Economics, Technical University of Ostrava. Goals of the thesis are to plan, to create and to implement eLearning website (weblog) for emerging Web design Company involved in creating web pages and providing internet services. Complete project was developed with support of project management tools. Executed were preliminary analysis, planning and project organization and it has been chosen appropriate Content Management System (CMS), which will be used to manage completed website. CMS has been chosen with emphasis on meeting up major requirement which is “adding comments” under individual courses, which purpose is to gain feedback from future visitors and website users. Preconditions are simplicity, transparency and Czech language support of particular CMS. Part of the work is dedicated to clarification issues of project management and its specifics, focusing on basics terms as project, project life-cycle, project participants, etc. Certain part is dealing with eLearning and its contemporary definitions and also with its main advantages and disadvantages. Included is description of eLearning course and modern technologies, which can be used within electronic education form. Indirectly was executed comparison of eLearning in commercial and public administration sphere. Described were also some of the basic methods and tools of project management. Plan has been devised with consideration of all clients’ requirements. After consultation was prepared schedule of activities – list was presented to the client on approval. With help of software were devised Gantt chart and critical path. In order to achieve the lowest possible costs, shortest duration and reduction of risk were executed optimization analysis such as Paret’s analysis, PERT and FMEA. Final project has been delivered and planned based on theoretical knowledge of project management and many consultations with client himself. MS Project 2010 was used in order to transform project in electronic form. Within the planning were respected common project management rules and budget has not exceeded the expectations. Implemented website is publicly available at www.webhelpers.cz.en
dc.format.extent2499200 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjecteLearningcs
dc.subjectProjektové řízenícs
dc.subjectInformační a komunikační technologie, ICT, vzdělávání, vzdělánícs
dc.subjecteLearningen
dc.subjectProject managementen
dc.subjectInformation and Communication Technologyen
dc.subjectICTen
dc.subjectEducationen
dc.titleVyužití projektového řízení při implementaci eLearningu a jeho nástrojůcs
dc.title.alternativeThe Application of Project Management on the Implemention of eLearning and its Toolsen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeVolek, Jaromírcs
dc.date.accepted2012-05-28cs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department157 - Katedra systémového inženýrstvícs
dc.thesis.degree-programSystémové inženýrství a informatikacs
dc.thesis.degree-branchSystémové inženýrství a informatikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisKAC083_EKF_N6209_6209T025_00_2012
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam