Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKrügerová, Martinacs
dc.contributor.authorRončáková, Kristýnacs
dc.date.accessioned2012-10-30T09:36:38Z
dc.date.available2012-10-30T09:36:38Z
dc.date.issued2012cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/95177
dc.descriptionImport 30/10/2012cs
dc.description.abstractCílem diplomové práce je odhalení faktorů, které ovlivňují chování spotřebitele v oblasti soukromého pojištění a zdali zájemce o pojištění preferuje možnost výběru pojistného produktu před výběrem pojišťovny nebo naopak. V teoretické části práce je použita jazyková metoda výkladu právních předpisů (přímý výklad ze zákonů) a metoda analýzy. V praktické části je použita metoda indukce, kde jsou stanoveny hypotézy a proveden průzkum pojistného trhu pomocí dotazníku. Diplomová práce je členěna do tří kapitol. První kapitola se zabývá charakteristikou soukromého pojištění a související právní legislativy. V druhé kapitole je zmíněno o marketingovém mixu služeb, rozhodovacím procesu a typologiích spotřebitele. V praktické části, jsou pomocí dotazníkového šetření potvrzeny nebo vyvráceny předurčené hypotézy a seřazeny faktory podle důležitosti ovlivňující spotřebitele při výběru pojistného produktu a pojišťovny. V závěru je identifikováno chování modelového spotřebitele, jenž vzešel z výsledků průzkumu.cs
dc.description.abstractThe aim of the thesis is revealing factors that influence consumer behaviour in the private insurance and whether insurance applicants prefer a choice of an insurance product to selecting an insurance or vice versa. The legislation interpretation language method (direct interpretation of the law) and analysis method are used in the theoretical part. The induction method is used in the practical part, where hypotheses are defined and the insurance market survey using a questionnaire is executed. The thesis is divided into three chapters. The first chapter deals with the characteristics of private insurance and related legal legislation. The services marketing mix, decision-making and consumer typologies are mentioned in the second chapter. Predetermined hypotheses are confirmed or refuted by the survey using a questionnaire and factors are presented in order of importance affecting consumer choice of insurance products and insurance companies in the practical part. Consumer behaviour model that emerged from the survey results is identified at the end.en
dc.format.extent1352950 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectsoukromé pojištění, účastníci pojištění, proces uzavření pojistné smlouvy, dělení pojištění, marketingový mix služeb, rozhodovací proces, typologie spotřebitelecs
dc.subjectprivate insurance, insurance of participants, the process of concluding insurance contracts, insurance division, services marketing mix, decision-making process, consumer typologiesen
dc.titleAnalýza chování spotřebitele v oblasti soukromého pojištěnícs
dc.title.alternativeThe Analysis of Consumer Behavior in the Field of Private Insuranceen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeRosová, Vendulacs
dc.date.accepted2012-05-30cs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department119 - Katedra právacs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchEkonomika a právo v podnikánícs
dc.description.resultdobřecs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisRON016_EKF_N6208_6208T011_2012
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam