dc.contributor.advisor | Krügerová, Martina | cs |
dc.contributor.author | Rončáková, Kristýna | cs |
dc.date.accessioned | 2012-10-30T09:36:38Z | |
dc.date.available | 2012-10-30T09:36:38Z | |
dc.date.issued | 2012 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/95177 | |
dc.description | Import 30/10/2012 | cs |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce je odhalení faktorů, které ovlivňují chování
spotřebitele v oblasti soukromého pojištění a zdali zájemce o pojištění preferuje
možnost výběru pojistného produktu před výběrem pojišťovny nebo naopak.
V teoretické části práce je použita jazyková metoda výkladu právních předpisů
(přímý výklad ze zákonů) a metoda analýzy. V praktické části je použita metoda
indukce, kde jsou stanoveny hypotézy a proveden průzkum pojistného trhu
pomocí dotazníku.
Diplomová práce je členěna do tří kapitol. První kapitola se zabývá
charakteristikou soukromého pojištění a související právní legislativy. V druhé
kapitole je zmíněno o marketingovém mixu služeb, rozhodovacím procesu a
typologiích spotřebitele. V praktické části, jsou pomocí dotazníkového šetření
potvrzeny nebo vyvráceny předurčené hypotézy a seřazeny faktory podle
důležitosti ovlivňující spotřebitele při výběru pojistného produktu a pojišťovny.
V závěru je identifikováno chování modelového spotřebitele, jenž vzešel
z výsledků průzkumu. | cs |
dc.description.abstract | The aim of the thesis is revealing factors that influence consumer behaviour in the
private insurance and whether insurance applicants prefer a choice of an insurance
product to selecting an insurance or vice versa. The legislation interpretation
language method (direct interpretation of the law) and analysis method are used in
the theoretical part. The induction method is used in the practical part, where
hypotheses are defined and the insurance market survey using a questionnaire is
executed.
The thesis is divided into three chapters. The first chapter deals with the
characteristics of private insurance and related legal legislation. The services
marketing mix, decision-making and consumer typologies are mentioned in the
second chapter. Predetermined hypotheses are confirmed or refuted by the survey
using a questionnaire and factors are presented in order of importance affecting
consumer choice of insurance products and insurance companies in the practical
part. Consumer behaviour model that emerged from the survey results is identified
at the end. | en |
dc.format.extent | 1352950 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | soukromé pojištění, účastníci pojištění, proces uzavření pojistné
smlouvy, dělení pojištění, marketingový mix služeb, rozhodovací proces,
typologie spotřebitele | cs |
dc.subject | private insurance, insurance of participants, the process of concluding
insurance contracts, insurance division, services marketing mix, decision-making
process, consumer typologies | en |
dc.title | Analýza chování spotřebitele v oblasti soukromého pojištění | cs |
dc.title.alternative | The Analysis of Consumer Behavior in the Field of Private Insurance | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Rosová, Vendula | cs |
dc.date.accepted | 2012-05-30 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 119 - Katedra práva | cs |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management | cs |
dc.thesis.degree-branch | Ekonomika a právo v podnikání | cs |
dc.description.result | dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | cs |
dc.identifier.thesis | RON016_EKF_N6208_6208T011_2012 | |
dc.rights.access | openAccess | |