Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKozel, Romancs
dc.contributor.authorZáchová, Luciecs
dc.date.accessioned2012-10-30T09:36:51Z
dc.date.available2012-10-30T09:36:51Z
dc.date.issued2012cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/95197
dc.descriptionImport 30/10/2012cs
dc.description.abstractCílem diplomové práce je analýza interkulturních rozdílů v užívání služby BiZi ve Španělsku a v České republice, konkrétně v Zaragoze a Ostravě. Obsahem teoretické části práce je charakteristika jednotlivých měst a vysvětlení principu revoluční dopravní služby nazvané BiZi. Dále jsou definovány východiska interkulturního marketingu a popsány vlastností dopravních služeb. Praktická část se zabývá zkoumání a porovnávání důvodů užití případně nevyužití kol vlastních a dále samotným zkoumáním služby. Pro analýzu zmíněných interkulturních rozdílů byly provedeny dva primární kvantitativní výzkumy formou osobního dotazování. Výsledky výzkumů byly analyzovány pomocí statistického programu SPSS. Dotazníky se shodují v oblasti obecného užití jízdních kol, liší se však v případě samotné služby. V Zaragoze byla zkoumána spokojenost se službou a frekvence užití. V Ostravě byla zjišťována vhodnost této služby pro město a návrhy některých parametrů. Na základě provedených výzkumů bylo zjištěno, že jsou uživatelé v Zaragoze se službou převážně spokojeni a užívají kola i služby s vysokou frekvencí. V Ostravě byla služba shledávána jako vhodný nástroj k zlepšení znečištěného ovzduší a obyvatelé by ji z 60% doporučili.cs
dc.description.abstractThe aim of the present thesis is to analyse the intercultural differences in the utilization of the public bike service (BiZi) in Spain and Czech Republic comparing the example of Zaragoza with the Czech city Ostrava. The introductory chapter makes an overview of each city and explain the principles of the presented revolutionary transport service, the BiZi. It makes also a reference to international marketing concepts and it explains in short the character of transport services. The second part of the present work compares the utilization of the particular bicycle in both cities and analyse the public service BiZi. To analyse the intercultural differences two primary quantitative researches were made through personal interviews. The results were analysed using the statistic program SPSS. The questions made were focus in the general use of the bicycles and also in specific details of the service BiZi for each city. In the study made in Zaragoza it was investigated the users satisfaction and the frequency of use. The results achieved in Ostrava shows that people are receptive for such system. The users in Zaragoza are largely satisfied with the service showing that they use the own bicycles and the public service bicycles with high frequency. The implementation of the BiZi service in Ostrava would result in a decrease of the air pollution among and many other benefits and therefore 60% of the inquired people recommend it.en
dc.format.extent2762056 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectkulturní rozdíly, Česká republika, Španělsko, revoluční dopravní služba, jízdní kolo, spokojenost uživatelů, zavedení nové služby, pozitivní vliv na životní prostředícs
dc.subjectcultural differences, The Czech Republic, Spain, revolutional transport service, bicycle, users satisfaction, implementation of new service, positive influence to environmenten
dc.titleAnalýza interkulturních rozdílů služby BiZics
dc.title.alternativeThe Analysis of Inter-Cultural Differences of BiZi Serviceen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeSeidlová, Darinacs
dc.date.accepted2012-05-31cs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisZAC085_EKF_N6208_6208T062_2012
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam