Show simple item record

dc.contributor.advisorMachová, Zuzanacs
dc.contributor.authorPýtrová, Zuzanacs
dc.date.accessioned2012-10-30T09:37:21Z
dc.date.available2012-10-30T09:37:21Z
dc.date.issued2012cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/95257
dc.descriptionImport 30/10/2012cs
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá vlivem vzdělanosti na ekonomickou úroveň. Cílem práce je zjistit, zda úroveň vzdělanosti v zemích Mercosur může mít vliv na jejich ekonomickou úroveň. Lidský kapitál se měří prostřednictvím různých ukazatelů, které jsou poskytovány v empirických studiích ekonomů, kteří se zabývali efekty lidského kapitálu. Mezi nejčastěji používané ukazatele měřící lidský kapitál patří počet let školní docházky a nejvyšší dosažené vzdělání. Korelační analýza vyjádřila vzájemnou závislost vybraných indikátorů měření lidského kapitálu a ekonomické úrovně. Vzájemná závislost mezi střední délkou vzdělávání a HDP na obyvatele dosahuje vysoké hodnoty Pearsonova koeficientu korelace, což svědčí o vysoké přímé lineární závislosti. V těchto zemích hraje daleko větší roli základní vzdělání oproti vzdělání vysokoškolskému, protože tyto země mají nízkou úroveň vzdělání.cs
dc.description.abstractThis thesis examines the influence of education on the economic level. The aim is to determine possible influence of education to their economic level in the Mercosur countries. Human capital is measured through various indicators, which are provided in empirical studies of economists, who have dealt with effects of human capital. The most commonly used indicators measuring human capital is the count of years of school attendance and the highest educational attainment. Correlation analysis expressed the interdependence of selected indicators measuring human capital and economic level. Interdependence between the medium length of educational and GDP per capita reaches high value of Pearson correlation coefficient, suggesting a high direct linear dependence. In these countries primary education plays a far greater role over higher education because these countries have low levels education.en
dc.format.extent607316 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectlidský kapitálcs
dc.subjectekonomická úroveňcs
dc.subjectHDP na obyvatelecs
dc.subjectvzdělánícs
dc.subjectPearsonův korelační koeficientcs
dc.subjecthuman capitalen
dc.subjecteconomic levelen
dc.subjectGDP per capitaen
dc.subjecteducationen
dc.subjectPearson correlation coefficienten
dc.titleVliv vzdělanosti na ekonomickou úroveň zemí MERCOSURcs
dc.title.alternativeThe Influence of Education on the Economic Level of MERCOSUR Countriesen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeLelková, Petracs
dc.date.accepted2012-06-06cs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department156 - Katedra národohospodářskács
dc.thesis.degree-programHospodářská politika a správacs
dc.thesis.degree-branchNárodní hospodářstvícs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisPYT0003_EKF_B6202_6202R027_2012
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record