dc.contributor.advisor | Machová, Zuzana | cs |
dc.contributor.author | Pýtrová, Zuzana | cs |
dc.date.accessioned | 2012-10-30T09:37:21Z | |
dc.date.available | 2012-10-30T09:37:21Z | |
dc.date.issued | 2012 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/95257 | |
dc.description | Import 30/10/2012 | cs |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá vlivem vzdělanosti na ekonomickou úroveň. Cílem práce je zjistit, zda úroveň vzdělanosti v zemích Mercosur může mít vliv na jejich ekonomickou úroveň. Lidský kapitál se měří prostřednictvím různých ukazatelů, které jsou poskytovány v empirických studiích ekonomů, kteří se zabývali efekty lidského kapitálu. Mezi nejčastěji používané ukazatele měřící lidský kapitál patří počet let školní docházky a nejvyšší dosažené vzdělání. Korelační analýza vyjádřila vzájemnou závislost vybraných indikátorů měření lidského kapitálu a ekonomické úrovně. Vzájemná závislost mezi střední délkou vzdělávání a HDP na obyvatele dosahuje vysoké hodnoty Pearsonova koeficientu korelace, což svědčí o vysoké přímé lineární závislosti. V těchto zemích hraje daleko větší roli základní vzdělání oproti vzdělání vysokoškolskému, protože tyto země mají nízkou úroveň vzdělání. | cs |
dc.description.abstract | This thesis examines the influence of education on the economic level. The aim is to determine possible influence of education to their economic level in the Mercosur countries. Human capital is measured through various indicators, which are provided in empirical studies of economists, who have dealt with effects of human capital. The most commonly used indicators measuring human capital is the count of years of school attendance and the highest educational attainment. Correlation analysis expressed the interdependence of selected indicators measuring human capital and economic level. Interdependence between the medium length of educational and GDP per capita reaches high value of Pearson correlation coefficient, suggesting a high direct linear dependence. In these countries primary education plays a far greater role over higher education because these countries have low levels education. | en |
dc.format.extent | 607316 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | lidský kapitál | cs |
dc.subject | ekonomická úroveň | cs |
dc.subject | HDP na obyvatele | cs |
dc.subject | vzdělání | cs |
dc.subject | Pearsonův korelační koeficient | cs |
dc.subject | human capital | en |
dc.subject | economic level | en |
dc.subject | GDP per capita | en |
dc.subject | education | en |
dc.subject | Pearson correlation coefficient | en |
dc.title | Vliv vzdělanosti na ekonomickou úroveň zemí MERCOSUR | cs |
dc.title.alternative | The Influence of Education on the Economic Level of MERCOSUR Countries | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Lelková, Petra | cs |
dc.date.accepted | 2012-06-06 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 156 - Katedra národohospodářská | cs |
dc.thesis.degree-program | Hospodářská politika a správa | cs |
dc.thesis.degree-branch | Národní hospodářství | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | cs |
dc.identifier.thesis | PYT0003_EKF_B6202_6202R027_2012 | |
dc.rights.access | openAccess | |