Show simple item record

dc.contributor.advisorNavrátilová, Terezacs
dc.contributor.authorBaladová, Ivanacs
dc.date.accessioned2013-06-26T11:04:34Z
dc.date.available2013-06-26T11:04:34Z
dc.date.issued2013cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/96783
dc.descriptionImport 26/06/2013cs
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem Analýza vnímání role celebrit v reklamě pojednává o pohledu konečného spotřebitele na angažování slavných osobností v nejrůznějších reklamách. Cílem diplomové práce je tedy zjistit, jak je vnímána role celebrity působící v reklamě, zda je pohled diváka na tento druh propagace a prezentace produktů a služeb spíše pozitivní a dokáže přesvědčit, nebo naopak je veřejností vnímán skepticky. Diplomová práce je členěna na dvě základní části, část teoretickou a část aplikační. V teoretické části je za pomoci nejen odborné literatury popsán vývoj reklamy od jejích počátků až po současnost, legislativní stránka reklamy, dále jsou definovány pojmy reklama, celebrity, a je také nastíněn proces tvorby reklamy. V části analytické jsou představena zjištění získaná skupinovými rozhovory. Rozebrán je obecný pohled na reklamu, dále jsou představeny požadované vlastnosti celebrit z pohledu respondentů, vnímané klady a zápory působení celebrit v reklamách. Kapitola také zahrnuje hodnocení celebrit ve vztahu k produktům a hodnocení konkrétních reklam a v nich působících celebrit.cs
dc.description.abstractDiplom thesis called Analysis of the perception of the role of celebrities in advertising deals with final customers view on the involvement of celebrities in various advertisements. The purpose of this thesis is to find out, how perceived is the role of a celebrity in an advertisement, and if the view of a customer on this kind of propagation and presentation of products and services is mostly positive and can convince him, or conversely is perceived by the public skeptical. The thesis is divided into two main parts, a theoretical part and a practical part. The theoretical part with the help of specialized literature and others describes the development of advertising from its beginnings to the present, legislation concerning advertising, furthermore there are defined terms advertising and celebrity and also gives a brief overview of the creation of an advertisement. In the analytic part there are findings obtained from group discussions. In the thesis there is analyzed the general view of the advertising and it also presents the required properties of celebrities from the perspective of respondents, perceived pros and cons of involving of celebrities in commercials.The chapter also includes an assessment of celebrities in relation to products and evaluations of specific commercials and celebrities acting in them.en
dc.format.extent2808758 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectcelebrita, celebrity endorsement, reklama, televizní reklama, skupinový rozhovorcs
dc.subjectcelebrity, celebrity endorsement, advertisement, TV commercial, focus groupen
dc.titleAnalýza vnímání role celebrit v reklaměcs
dc.title.alternativeAnalyzing Perception of Celebrity Role in Advertisingen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeGecíková, Martinacs
dc.date.accepted2013-05-28cs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisBAL320_EKF_N6208_6208T062_2013
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record