Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJurečka, Václavcs
dc.contributor.authorHavlíková, Martinacs
dc.date.accessioned2013-06-26T11:05:19Z
dc.date.available2013-06-26T11:05:19Z
dc.date.issued2013cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/96911
dc.descriptionImport 26/06/2013cs
dc.description.abstractPráce se zabývá vlivem institucí na změnu cílů spotřebitele. Do centra pozornosti je postaven spotřebitel, který změnou a určitým formováním svých cílů reaguje na prostředí, v němž žije a které je mimo jiné tvořeno mnoha formálními a neformálními institucemi. Své cíle spotřebitel upravuje podle aktuálně platných institucí, které ho často směrují k učinění zdánlivě neracionálního spotřebního rozhodnutí. Toto zdánlivě neracionální rozhodnutí však sám spotřebitel obvykle považuje za racionální, jelikož posuzuje užitek, který mu z daného rozhodnutí plyne. Vzhledem k velkému množství institucí, které ve společnosti na spotřebitele působí, jsou v této práci představeny ty, o kterých lze říci, že do jisté míry určitým způsobem působí plošně na všechny spotřebitele. Vybrané instituce, kterým je v textu věnován prostor, jsou zároveň autorkou považovány za jedny z nejmocnějších a nejvíce určujících faktorů ovlivňujících formování a změnu cílů spotřebitele.cs
dc.description.abstractThe thesis is focused on the effects of institutions on consumer goals changes. The consumers are brought into the centre of attention because they change and form their targets as a reaction to their environment which is constituted by many formal and informal institutions. The consumers adjust their targets according to currently valid institutions which often direct them to making a seemingly irrational consumer decision. However, this seemingly irrational decision is considered rational by the consumers themselves because they judge the benefit resulting from the decision. Because of the high number of institutions influencing consumers in society, this thesis presents those that can be assumed to affect to some extent all consumers. The author considers the selected institutions described in the text to be the most powerful and the most determining factors affecting the forming and changing of the consumer goals.en
dc.format.extent1630131 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectInstitucecs
dc.subjectspotřebitelcs
dc.subjectcíle spotřebitelecs
dc.subjectmédiacs
dc.subjectkulturacs
dc.subjectzákoncs
dc.subjectprávní systémcs
dc.subjectracionalita spotřebitelecs
dc.subjectiracionalita spotřebitelecs
dc.subjectomezená racionalitacs
dc.subjectspotřební chovánícs
dc.subjectspotřebacs
dc.subjectsoutěživá spotřebacs
dc.subjectokázalá spotřebacs
dc.subjectpoziční zbožícs
dc.subjectužitekcs
dc.subjectmoc institucícs
dc.subjectideologiecs
dc.subjectkonzumerismuscs
dc.subjectinstitucionální ekonomiecs
dc.subjectbehaviorální ekonomiecs
dc.subjectInstitutionen
dc.subjectconsumeren
dc.subjectconsumer goalsen
dc.subjectmediaen
dc.subjectcultureen
dc.subjectlawen
dc.subjectjudicial systémen
dc.subjectconsumer racionalityen
dc.subjectconsumer irrationalityen
dc.subjectlimited racionalityen
dc.subjectconsumer behaviouren
dc.subjectconsumptionen
dc.subjectcompetitive consumptionen
dc.subjectpretentious consumptionen
dc.subjectpositional gooden
dc.subjectbenditen
dc.subjectpower of institutionsen
dc.subjectideologyen
dc.subjectconsumerismen
dc.subjectinstitutional economyen
dc.subjectbehavioral economyen
dc.titleVliv institucí na změnu cílů spotřebitelecs
dc.title.alternativeThe Effects of Institutions on Consumer Goals Changesen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKliková, Christianacs
dc.date.accepted2013-05-27cs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department121 - Katedra ekonomické žurnalistikycs
dc.thesis.degree-programHospodářská politika a správacs
dc.thesis.degree-branchEkonomika a právo v žurnalisticecs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisHAV346_EKF_N6202_6202T095_2013
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam