Show simple item record

dc.contributor.advisorUhrová, Nataliecs
dc.contributor.authorTrulík, Lukášcs
dc.date.accessioned2013-06-26T11:07:24Z
dc.date.available2013-06-26T11:07:24Z
dc.date.issued2013cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/97232
dc.descriptionImport 26/06/2013cs
dc.description.abstractDoprava je jednou z nejdůležitějších oblastí ekonomiky v jednotlivých státech. Je velmi důležitá v rámci vývoje hospodářství jako celku ne jen na národní úrovni, ale i na nadnárodní úrovni. Tato Bakalářská práce si klade za cíl zjistit, jaké podmínky vytváří vláda pro podnikatele v nákladní silniční dopravě a které oblasti může ovlivnit. Popřípadě zkoumá, jaké omezení či pravidla určuje dopravcům Evropská unie a v jaké pozici se nacházejí dopravci. V teoretické části je charakterizován význam dopravní politiky a dopravy jako takové. V práci jsou dále porovnány podmínky, které pro své dopravce vytváří vlády Slovenské a České republiky. Práce se zaměřuje zejména na srovnání výšky spotřební daně z minerálních olejů, mezi které například patří pro dopravce důležitá nafta, která je z pohledu nákladovosti nejdůležitější. Dále se zaměřuje na porovnání výšky daně z motorových vozidel, kterou reguluje vláda. Jako poslední jsou porovnány mýtné poplatky a systémy jejich výše a výběru. Rozebrán je také vývoj výše uvedených zákonných poplatků včetně jejich výnosů do veřejných rozpočtů ve sledovaném období.cs
dc.description.abstractTransport is one of the most important areas of the economy in the States. It is very important for the development of the economy as a whole, not only at national level but also at international level. This thesis aims to find out what the government creates conditions for businesses in the road freight transport and which areas may be affected. Alternatively, examines what restrictions or rules determined by European Union carriers and in what position they are carriers. The theoretical part is characterized by the importance of transport policy and transport. The thesis also compares conditions for its carrier creates Minister of the Slovak and the Czech Republic. The work focuses on the comparison of the height of excise duty on mineral oils, which are such an important carrier for diesel, which is important in terms of cost. It also focuses on comparing the height of the car tax, which controls the government. As a final toll fees are compared and their systems above and select. Also analyzed the development of the above-mentioned legal fees, including their revenues to the public budget in the period.en
dc.format.extent2075761 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectDoprava, dopravní politika, Evropká unie, spotřební daň, mýtné poplatky, silniční daň, zákon, pohonné hmoty, silniční nákladní doprava, dopravní nákladycs
dc.subjectTransport, transport policy, excise duty, fellable fee, vehicle excise, duty, law, fuel, road goods transportation, transportation costsen
dc.titleDopravní náklady v České republice a na Slovenskucs
dc.title.alternativeTransportation Costs in the Czech Republic and Slovakiaen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeMacek, Rudolfcs
dc.date.accepted2013-06-06cs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department156 - Katedra národohospodářskács
dc.thesis.degree-programHospodářská politika a správacs
dc.thesis.degree-branchNárodní hospodářstvícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisTRU0021_EKF_B6202_6202R027_2013
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record