dc.contributor.advisor | Uhrová, Natalie | cs |
dc.contributor.author | Trulík, Lukáš | cs |
dc.date.accessioned | 2013-06-26T11:07:24Z | |
dc.date.available | 2013-06-26T11:07:24Z | |
dc.date.issued | 2013 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/97232 | |
dc.description | Import 26/06/2013 | cs |
dc.description.abstract | Doprava je jednou z nejdůležitějších oblastí ekonomiky v jednotlivých státech. Je velmi důležitá v rámci vývoje hospodářství jako celku ne jen na národní úrovni, ale i na nadnárodní úrovni. Tato Bakalářská práce si klade za cíl zjistit, jaké podmínky vytváří vláda pro podnikatele v nákladní silniční dopravě a které oblasti může ovlivnit. Popřípadě zkoumá, jaké omezení či pravidla určuje dopravcům Evropská unie a v jaké pozici se nacházejí dopravci. V teoretické části je charakterizován význam dopravní politiky a dopravy jako takové. V práci jsou dále porovnány podmínky, které pro své dopravce vytváří vlády Slovenské a České republiky. Práce se zaměřuje zejména na srovnání výšky spotřební daně z minerálních olejů, mezi které například patří pro dopravce důležitá nafta, která je z pohledu nákladovosti nejdůležitější. Dále se zaměřuje na porovnání výšky daně z motorových vozidel, kterou reguluje vláda. Jako poslední jsou porovnány mýtné poplatky a systémy jejich výše a výběru. Rozebrán je také vývoj výše uvedených zákonných poplatků včetně jejich výnosů do veřejných rozpočtů ve sledovaném období. | cs |
dc.description.abstract | Transport is one of the most important areas of the economy in the States. It is very important for the development of the economy as a whole, not only at national level but also at international level. This thesis aims to find out what the government creates conditions for businesses in the road freight transport and which areas may be affected. Alternatively, examines what restrictions or rules determined by European Union carriers and in what position they are carriers. The theoretical part is characterized by the importance of transport policy and transport. The thesis also compares conditions for its carrier creates Minister of the Slovak and the Czech Republic. The work focuses on the comparison of the height of excise duty on mineral oils, which are such an important carrier for diesel, which is important in terms of cost. It also focuses on comparing the height of the car tax, which controls the government. As a final toll fees are compared and their systems above and select. Also analyzed the development of the above-mentioned legal fees, including their revenues to the public budget in the period. | en |
dc.format.extent | 2075761 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Doprava, dopravní politika, Evropká unie, spotřební daň, mýtné poplatky, silniční daň, zákon, pohonné hmoty, silniční nákladní doprava, dopravní náklady | cs |
dc.subject | Transport, transport policy, excise duty, fellable fee, vehicle excise, duty, law, fuel, road goods transportation, transportation costs | en |
dc.title | Dopravní náklady v České republice a na Slovensku | cs |
dc.title.alternative | Transportation Costs in the Czech Republic and Slovakia | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Macek, Rudolf | cs |
dc.date.accepted | 2013-06-06 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 156 - Katedra národohospodářská | cs |
dc.thesis.degree-program | Hospodářská politika a správa | cs |
dc.thesis.degree-branch | Národní hospodářství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | cs |
dc.identifier.thesis | TRU0021_EKF_B6202_6202R027_2013 | |
dc.rights.access | openAccess | |