Publikace Celoškolských kateder / Publications of All-University Departments

Permanent URI for this collectionhttp://hdl.handle.net/10084/151989

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 4 out of 4 results
  • Item type: Item ,
    English for the Bachelor’s Degree Students of Biomedical Engineering : Part 4
    (Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava, 2025) Adámková, Jana; Landry, Mark; Chudašová, Gabriela
    Závěrečný díl studijního materiálu si klade za cíl seznámit studenty s různými typy lékařských zobrazovacích systémů a rozšířit tak jejich odbornou slovní zásobu v této oblasti biomedicíny (lekce 10 a11) a naučit je pracovat s různými druhy spojovacích výrazů v rámci odborných textů. Studenti se rovněž naučí sestavit 10minutovou prezentaci na téma z oboru, kterou během semestru odprezentují před kolegy ve třídě. Závěrečná 12. lekce přivádí studenty k opakování látky z předchozích třech dílů studijního materiálu a vede je tak k soustavné přípravě na ústní zkoušku z angličtiny.
  • Item type: Item ,
    English for the Bachelor’s Degree Students of Biomedical Engineering : Part 3
    (Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava, 2025) Adámková, Jana; Landry, Mark; Chudašová, Gabriela
    Třetí díl nejprve přibližuje studentům téma biomateriálů (lekce 7), jejich typy a využití v biomedicíně. Lekce 8 a 9 se zaměřuji na kardiovaskulární a nervový systém a na přístrojovou techniku používanou k měření příslušných parametrů srdce (EKG) a mozku (EEG). Texty k těmto lekcím jsou již na vyšší odborné úrovni. Při jejich výběru vycházeli autoři z předpokladu, že jsou studenti již obeznámeni s fungováním oběhové i nervové soustavy a přístrojové techniky (EKG a EEG) z příslušných odborných seminářů. Texty jsou opatřeny originálními audionahrávkami rodilých mluvčích, jejichž cílem je pomoci studentům osvojit si správnou výslovnost a zároveň jim umožnit pracovat s textem rovněž jako s poslechovým cvičením.
  • Item type: Item ,
    English for the Bachelor’s Degree Students of Biomedical Engineering : Part 2
    (Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava, 2024) Adámková, Jana; Chudašová, Gabriela; Landry, Mark
    Tento materiál vznikl v souladu s novou koncepcí výuky angličtiny na Institutu jazyků VŠB-TUO, jejímž cílem je reflektovat potřeby studentů daného oboru, tj. především budovat a prohlubovat jejich znalosti v oblasti profesní slovní zásoby a rozvíjet jejich poslechové a komunikační dovednosti.vede studenty k prohloubení znalostí principů slovotvorby (bio)medicínské slovní zásoby, které si osvojili již v prvním díle studijního materiálu. Materiál navíc klade značný důraz na práci s významově blízkými slovy a víceslovnými výrazy, jejichž používání je pro odborný jazyk příznačné. Vede studenty k prohloubení znalostí principů slovotvorby (bio)medicínské slovní zásoby, které si osvojili již v prvním díle studijního materiálu. Materiál navíc klade značný důraz na práci s významově blízkými slovy a víceslovnými výrazy, jejichž používání je pro odborný jazyk příznačné.
  • Item type: Item ,
    English for the Bachelor’s Degree Students of Biomedical Engineering : Part 1
    (Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava, 2024) Adámková, Jana; Chudašová, Gabriela
    Elektronický studijní materiál English for the Bachelor’s Degree Students of Biomedical Engineering – Part 1 je první ze čtveřice materiálů určených pro studenty bakalářského stupně studia na VŠB-TUO oborů biomedicínská technika a biomedicínská asistivní technologie. Tento materiál vznikl v souladu s novou koncepcí výuky angličtiny na Institutu jazyků VŠB-TUO, jejímž cílem je reflektovat potřeby studentů daného oboru, tj. především budovat a prohlubovat jejich znalosti v oblasti profesní slovní zásoby a rozvíjet jejich poslechové a komunikační dovednosti. První díl seznamuje studenty ve třech lekcích s tématy: biomedicínského inženýrství, se stavbou lidského těla a s nemocničním informačním systémem. Každá lekce je tematicky zakotvená v autentickém profesním textu či úryvcích textu nižší odborné úrovně, které jsou opatřeny originálními audionahrávkami rodilých mluvčích, jejichž cílem je pomoci studentům osvojit si správnou výslovnost a zároveň jim umožnit pracovat s textem rovněž jako s poslechovým cvičením. Materiál klade značný důraz na praktické osvojování slovní zásoby a principů slovotvorby pomocí různorodé škály komunikačních i písemných aktivit K procvičení slovní zásoby každé lekce slouží rovněž online zvukové sady slovních spojení a terminologie vytvořené pro tento kurz v aplikaci Quizlet, která umožňuje upevňovat slovní zásobu zábavnou formou. Každá lekce začíná vymezením studijních cílů a tvoří jednotný celek, jehož záměrem je na jedné straně propojit téma lekce s již nabitými znalostmi studentů, na straně druhé pak rozšířit původní téma lekce do logického celku, který má přesah ke konkrétní jazykové funkci a gramatickému jevu. Gramatické jevy jsou v tomto materiálu primárně nazírány z hlediska své funkce tj., je zdůrazněno jejich praktické využití v rámci daného kontextu. Elektronická podoba tohoto studijního materiálu s QR kódy, které odkazují na jednotlivá poslechová a gramatická cvičení a videa, navíc poskytuje studentům jedinečnou příležitost mít všechny materiály probírané v lekcích kdykoliv k dispozici na platformě LMS VŠB-TUO a nabádá je tak k přebírání větší zodpovědnosti za svá studijní snažení a výsledky. Závěrečnou část studijního materiálu tvoří shrnující cvičení a zkušební test. Součástí publikace je rovněž klíč ke cvičením.