Show simple item record

dc.contributor.authorKovář, Luděk
dc.contributor.authorPospíšil, Pavel
dc.date.accessioned2016-04-07T12:25:54Z
dc.date.available2016-04-07T12:25:54Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationGeoScience Engineering. 2013, vol. 59, no. 3, p. 36-46 : ill.cs
dc.identifier.issn1802-5420cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/111449
dc.description.abstractThe survey of damaged engineering buildings is in many cases very demanding in terms of the selection of a right exploration method in relation to the results obtained for subsequent engineering works, time for survey implementation, and violations arising from survey activities. Heterogeneity of materials of a natural and anthropogenic origin is a fundamental axiom which can subsequently lead to either a distortion or a failure threatening statically the existence of a building structure. On the test object of a pavement, after some time of its use, severe deformations became evident whose causes and future evolution were not known. Within the design of survey techniques being able to quickly and efficiently uncover the causes of failures, the GPR (Ground Penetrating Radar) investigation was included which as an indirect, non-destructive survey method very quickly helped to clarify he causes of failures of the building structure.cs
dc.format.extent1045629 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoencs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.relation.ispartofseriesGeoScience Engineeringcs
dc.relation.urihttp://gse.vsb.cz/ojs/GSE/article/view/37/32cs
dc.rights© Vysoká škola báňská-Technická Univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakultacs
dc.subjectGPRcs
dc.subjectengineering-geological investigationcs
dc.subjectfailurescs
dc.subjectroad structurescs
dc.subjectroad subgradecs
dc.titleApplication of GPR during investigation concerning causes of pavement failure and road subgrade quality in granitoid massif near Simtanycs
dc.title.alternativeVyužití GPR pro průzkum příčin porušení vozovky a podloží silnice v prostředí granitoidního masivu u Simtancs
dc.typearticlecs
dc.description.abstract-enPrůzkum porušených inženýrských staveb je v mnoha případech velmi náročný z hlediska volby správné průzkumné metody ve vztahu k získaným výsledkům pro navazující inženýrské práce, času na realizaci průzkumu a další porušení vznikající při průzkumné činnosti. Heterogenita materiálů přirozeného i antropogenního původu je základním axiomem, který může vést následně buď k deformacím, nebo až k porušení staticky ohrožujícímu existenci stavební konstrukce. Na zkoumaném objektu vozovky se po čase jeho užívání projevily závažné deformace, o kterých nebylo známo, co je způsobilo a jaký bude jejich vývoj v čase. V rámci návrhu průzkumných technik, schopných rychle a efektivně odhalit příčiny porušení byl zařazen průzkum georadarem-GPR (Ground Penetrating Radar), který jako nepřímá, nedestruktivní metoda průzkumu velmi rychle přispěl k objasnění příčin porušování stavební konstrukce.cs
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.versionpublishedVersioncs
dc.type.statusPeer-reviewedcs


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • OpenAIRE [5085]
    Kolekce určená pro sklízení infrastrukturou OpenAIRE; obsahuje otevřeně přístupné publikace, případně další publikace, které jsou výsledkem projektů rámcových programů Evropské komise (7. RP, H2020, Horizon Europe).
  • GeoScience Engineering. 2013, vol. 59 [21]

Show simple item record