Show simple item record

dc.contributor.authorKrčmarská, Lucie
dc.contributor.authorČerný, Igor
dc.contributor.authorVaněk, Michal
dc.date.accessioned2016-04-07T13:40:44Z
dc.date.available2016-04-07T13:40:44Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationGeoScience Engineering. 2013, vol. 59, no. 3, p. 60-70 : ill.cs
dc.identifier.issn1802-5420cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/111452
dc.description.abstractSuccess of enterprises is usually measured by their achievements. This success results from the competence of people working for the company. The employee competence can be understood as the sum of their actual performance and their latent abilities. Both is essential and provides for the competence completeness. Missing or inadequate occupational competences cause problems in running industrial enterprises, and thus a continuous improvement process of competence levels is a must. If a company is aware of the importance of people competences in relation to success or failures and strives to develop them, it is able not only solve current problems, but also remove causes of future problem incidences. This paper focuses on the assessment of the occupational competences and competence models as an important tool in the management of human resources.cs
dc.format.extent474099 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoencs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.relation.ispartofseriesGeoScience Engineeringcs
dc.relation.urihttp://gse.vsb.cz/ojs/GSE/article/view/40/35cs
dc.rights© Vysoká škola báňská-Technická Univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakultacs
dc.subjectcompetencecs
dc.subjectcompetence modelcs
dc.subjectjob marketcs
dc.subjectindustrial enterprisecs
dc.subjectinvestigationcs
dc.titleOccupational competence for improving industrial enterprise competitive standardscs
dc.title.alternativeProfesní kompetence pro zlepšení konkurenčních standardů průmyslového podnikucs
dc.typearticlecs
dc.description.abstract-enÚspěchy firem jsou většinou poměřovány jejich dosaženými výsledky. Za základ těchto úspěchů lze považovat úroveň kompetencí lidí, kteří pro firmu pracují. Kompetence lidí chápeme jako souhrn dosahovaného výkonu a přinášeného potenciálu. Jestliže chybí jedno, pak chybí i kompetence jako celek. Problémy, které vznikají ve firmách můžete tedy převést na chybějící nebo nedostačující kompetence a je tedy nutné doplnit to, co v oblasti kompetencí chybí. Uvědomí-li si firma význam kompetencí lidí ve vztahu k úspěchům nebo neúspěchům a zaměří-li se na jejich rozvoj, odstraňuje tím příčiny vznikajících problémů, ne jen jejich viditelné problémy. Článek je zaměřen na posouzení kompetencí a kompetenčních modelů jako významného nástroje v oblasti řízení lidských zdrojů.cs
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.versionpublishedVersioncs
dc.type.statusPeer-reviewedcs


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • OpenAIRE [5085]
    Kolekce určená pro sklízení infrastrukturou OpenAIRE; obsahuje otevřeně přístupné publikace, případně další publikace, které jsou výsledkem projektů rámcových programů Evropské komise (7. RP, H2020, Horizon Europe).
  • GeoScience Engineering. 2013, vol. 59 [21]

Show simple item record