Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorTeichmann, Dušan
dc.date.accessioned2018-10-08T06:47:31Z
dc.date.available2018-10-08T06:47:31Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationSpektrum. 2012, roč. 12, č. 1, s. 66-69 : il.cs
dc.identifier.issn1211-6920
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/132552
dc.description.abstractČlánek tematicky navazuje na stať publikovanou v časopise SPEKTRUM č. 1/2010 a je věnován konstrukci matematického modelu pro zajištění evakuačního procesu obyvatelstva hromadnými dopravními prostředky. Model má tři optimalizační kritéria. Prvním kritériem je maximální doba evakuace, prostřednictvím které je zajištěno, aby evakuace proběhla co nejrychleji. Druhým kritériem je celkový počet nevyužitých míst v použitých vozidlech. Pomocí tohoto kritéria je zohledněna hospodárnost evakuačního procesu. Třetím kritériem je součet intervalů mezi příjezdy prvního a posledního vozidla na jednotlivých místech. Toto kritérium zajišťuje, že v evakuovaných obcích nebudou mezi příjezdy vozidel vznikat velké časové prodlevy.cs
dc.format.extent3159663 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherSdružení požárního a bezpečnostního inženýrstvícs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrstvícs
dc.relation.ispartofseriesSpektrumcs
dc.subjectplošná evakuace obyvatelstvacs
dc.subjectmatematické modelovánícs
dc.subjectlineární programovánícs
dc.subjectarea evacuation of citizenscs
dc.subjectmathematical modellingcs
dc.subjectlinear programmingcs
dc.titleProblematika plánování dopravního zajištění preventivní plošné evakuace civilního obyvatelstva v zónách havarijního plánování s usměrněnými evakuačními trasami pomocí matematického modelucs
dc.title.alternativeThe Problems of Surface Transport Planning of Evacuation of Citizens Out of Emergency Planning Zones by the Way Directed Evacuation Hauls Using the Mathematical Modelcs
dc.typearticlecs
dc.description.abstract-enThe article thematically succeed to the article published in the magazine SPEKTRUM N. 1/2010 and deals with the mathematical model construction for the citizens evacuation by mass transport vehicles. The model has got three objective criteria of optimization. The first of them is maximal evacuation time. It guarantee, that evacuation can pass in the fastest time. The second criterion is the total number of unexploited places in employed vehicles. The economy of the evacuation process is expressed by means of this criterion. The third criterion is the interval sum between the first and last vehicle arrivals into the evacuation villages. This criterion ensures there will not be great time intervals in the evacuation villages.cs
dc.rights.accessopenAccesscs
dc.type.versionpublishedVersioncs
dc.type.statusPeer-reviewedcs


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam