Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorLipšová, Vladimíra
dc.contributor.authorBátrlová, Kateřina
dc.contributor.authorZónová, Jana
dc.contributor.authorMrázová, Karolina
dc.contributor.authorKožená, Ludmila
dc.contributor.authorHrubcová, Eva
dc.date.accessioned2021-02-19T07:42:48Z
dc.date.available2021-02-19T07:42:48Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationSpektrum. 2020, roč. 20, č. 2, s. 20-23 : il.cs
dc.identifier.issn1804-1639
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/142860
dc.description.abstractPráce z domova byla vždy vnímána zejména jako benefit, určité zvýhodnění pro zaměstnance, kteří mohli část své pracovní doby pracovat z pohodlí a klidu domova, ve svém vlastním vyhovujícím rytmu, nerušeni ruchem kanceláří, bez nutnosti cestovat. Zaměstnavatel získával spokojenější zaměstnance, nižší fluktuaci, zvýšení produktivity práce při nižších nákladech. Poslední měsíce globální koronavirové epidemie zřejmě navždy změnily pohled na práci z domova jako jednoznačný benefit a posunuly ji na úroveň nástroje, jak bojovat s epidemickou situací a udržet zdraví zaměstnanců. Práce z domova má ovšem stále své zákonné náležitosti, zaměstnavatel musí dodržovat zákoník práce a zásady BOZP. Statistické údaje o práci z domova před koronavirovou krizí a v jejím průběhu, ergonomická a psychosociální doporučení pro práci z domova jsou obsahem tohoto článku.cs
dc.languageencs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.relation.ispartofseriesSpektrumcs
dc.relation.urihttps://www.fbi.vsb.cz/export/sites/fbi/cs/.content/galerie-souboru/Spektrum/Spektrum_2020_2.pdf
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/*
dc.subjectergonomiecs
dc.subjectpsychosociální rizikacs
dc.subjectpráce z domovacs
dc.subjectergonomicscs
dc.subjectpsychosocial riskscs
dc.subjectworking from homecs
dc.subjecttele workcs
dc.titleErgonomické a psychosociální aspekty práce z domovacs
dc.title.alternativeErgonomic and Psychosocial Aspects of Working from Homecs
dc.typearticlecs
dc.description.abstract-enWorking from home has always been perceived mainly as a benefit, a certain advantage for employees who could work part of their working hours from the comfort and peace of their homes, in their own rhythm, undisturbed by the hustle of offices, with no need to travel. The employer gained more satisfied employees, lower turnover, increased labour productivity at lower costs. The last months of the global coronavirus epidemic have apparently changed the view of working from home as a clear benefit forever and moved it to the level of a tool to fight the epidemic situation and maintain the health of employees. However, working from home still has its legal requirements, the employer must comply with the Labour Code and the principles of occupational health and safety. Statistics on working from home before and during the coronavirus crisis, ergonomic and psychosocial recommendations for working from home are the content of this article.
dc.description.placeofpublicationOstravacs
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.versionpublishedVersion
dc.type.statusPeer-reviewed


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Attribution-NoDerivatives 4.0 International
Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je Attribution-NoDerivatives 4.0 International