Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLůžek, Petr
dc.contributor.authorSmejkalová, Kristýna
dc.date.accessioned2025-06-23T11:47:12Z
dc.date.available2025-06-23T11:47:12Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156128
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na vliv negativní publicity značky na spotřebitelské chování, a to na příkladu značek Apple, Tesla a Nike. Cílem práce je zjistit, jak generace Z vnímá negativní publicitu těchto značek, jaký má dopad na jejich důvěru a následné nákupní rozhodování. V teoretické části jsou popsána východiska spotřebitelského chování, značky a specifika public relations. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu formou focus group a kvantitativním dotazníkovém šetření. Focus groups pomohly identifikovat, jaké kauzy si spotřebitelé vybavují, odkud o nich získávají informace a jak reagují na krizové situace značek. Na základě těchto zjištění byl sestaven dotazník, který ověřil poznatky na širším vzorku respondentů. výsledky ukázaly, že důvěra ve značku hraje klíčovou roli při nákupním rozhodování a 74,4 % respondentů ji považuje za důležitou. Překvapivým zjištěním bylo, že i tradiční média zůstávají pro generaci Z relevantním zdrojem informací. Značky, které na negativní publicitu reagují aktivně a transparentně, mají větší šanci na obnovení důvěry spotřebitelů. Práce tak poskytuje přehled o tom, jak spotřebitelé generace Z vnímají krizové situace značek a nabízí doporučení pro efektivní komunikační strategii v rámci public relations.cs
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on the influence of negative brand publicity on consumer behaviour, using the example of Apple, Nike and Tesla. The aim of the thesis is to find out how Generation Z perceives the negative publicity of these brands, what impact it has on their trust and subsequent purchasing decisions. The theoretical part describes the background of consumer behaviour, brands and specifics of public relations. The practical part is based on qualitative research in the form of focus groups and a quantitative questionnaire survey. Focus groups helped to identify what causes consumers recall, where they get information about them and how they react to brand crises. Based on these findings, a questionnaire was designed to validate the findings with a wider sample of respondents. The results showed that brand trust plays a key role in purchasing decisions and 74.4% of respondents consider it important. A surprising finding was that even traditional media remains a relevant source of information for Generation Z. Brands that respond proactively and transparently to negative publicity are more likely to rebuild consumer trust. The paper thus provides insight into how Generation Z consumers perceive brand crises and offers recommendations for an effective public relations communication strategy.en
dc.format.extent1683795 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectnegativní publicitacs
dc.subjectznačkacs
dc.subjectspotřebitelcs
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjectNikecs
dc.subjectApplecs
dc.subjectTeslacs
dc.subjectpublic relationscs
dc.subjectgenerace Zcs
dc.subjectnegative publicityen
dc.subjectbranden
dc.subjectconsumeren
dc.subjectconsumer behavioren
dc.subjectNikeen
dc.subjectAppleen
dc.subjectTeslaen
dc.subjectpublic relationsen
dc.subjectgeneration Zen
dc.titleVliv negativní publicity značky na spotřebitelské chovánícs
dc.title.alternativeThe Influence of Negative Brand Publicity on Consumer Behavioren
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeKrhut, Michal
dc.date.accepted2025-06-05
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketingcs
dc.thesis.degree-branchMarketingová komunikacecs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisSME0151_EKF_B0414A050001_S01_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam