Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorUrminský, Jaroslav
dc.contributor.authorUhrová, Kateřina
dc.date.accessioned2025-06-23T11:47:24Z
dc.date.available2025-06-23T11:47:24Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156205
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá vlivem green marketingu na spotřebitelské chování v módním průmyslu, a to s důrazem na mezigenerační srovnání generací X a Z. Cílem práce bylo zjistit, jak obě generace vnímají koncept udržitelnosti a jak se jejich postoje promítají do nákupního chování. Teoretická část vymezuje klíčové pojmy týkající se generací, green marketingu, módního trhu a jejich vzájemných souvislostí, přičemž poznatky jsou doplněny o výsledky tematicky blízkých výzkumů z domácího i zahraničního prostředí. Analytická část vychází z kvantitativního výzkumu realizovaného formou online dotazníkového šetření. Získaná data byla analyzována pomocí vhodných statistických metod za účelem testování vztahů mezi zvolenými proměnnými. Součástí analýzy je také shluková analýza, která umožňuje hlubší vhled do problematiky spotřebitelského chování napříč generacemi. Výsledky této diplomové práce naznačují, že ačkoli obě generace upřednostňují odlišné hodnoty, má smysl cílit green marketingové aktivity na obě skupiny. Práce zároveň přináší konkrétní doporučení pro firmy, jak upravit komunikační strategie v rámci propagace udržitelných produktů tak, aby byly efektivní a odpovídaly hodnotovým preferencím jednotlivých generací.cs
dc.description.abstractThis thesis focuses on the impact of green marketing on consumer behaviour in the fashion industry, with an explicit focus on intergenerational comparisons between Generations X and Z. The aim of the thesis was to find out how both generations perceive the concept of sustainability and how their attitudes are reflected in their purchasing behaviour. The theoretical part defines the key concepts related to generations, green marketing, fashion market and their interrelations, while the findings are complemented by the results of thematically close research from domestic and foreign environments. The analytical part is based on quantitative research conducted in the form of an online questionnaire survey. The collected data were analysed using appropriate statistical methods in order to test the relationships between the selected variables. Cluster analysis is also part of the analysis to provide deeper insight into the issue of consumer behaviour across generations. The results of this thesis suggest that although the two generations have different value preferences, it makes sense to target green marketing activities to both groups. The thesis also provides concrete recommendations for companies to adapt their communication strategies in promoting sustainable products to be effective and to match the value preferences of each generation.en
dc.format.extent3388788 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectgreen marketingcs
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjectnákupní chovánícs
dc.subjectgenerace Xcs
dc.subjectgenerace Zcs
dc.subjectmódní průmyslcs
dc.subjectudržitelnostcs
dc.subjectgreenwashingcs
dc.subjectrychlá módacs
dc.subjectgreen marketingen
dc.subjectconsumer behaviouren
dc.subjectpurchasing behaviouren
dc.subjectgeneration Xen
dc.subjectgeneration Zen
dc.subjectfashion industryen
dc.subjectsustainabilityen
dc.subjectgreenwashingen
dc.subjectfast fashionen
dc.titleMezigenerační srovnání vlivu green marketingu na spotřebitelské chování v módním průmyslucs
dc.title.alternativeIntergenerational Comparison of the Impact of Green Marketing on Consumer Behaviour in Fashion Industryen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeBabjak, Petr
dc.date.accepted2025-05-26
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisUHR0036_EKF_N0414A050001_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam