Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorGodický, Pavel
dc.contributor.authorKadlecová, Kateřina
dc.date.accessioned2025-06-23T11:47:44Z
dc.date.available2025-06-23T11:47:44Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156338
dc.description.abstractBakalářská práce s názvem „Povědomí veřejnosti o regulaci reklamy v televizním vysílání a na vybraných sociálních sítích“ je zaměřena na zjištění a následné vyhodnocení míry znalosti veřejnosti v oblasti regulace reklamy ve dvou významných médiích – televizním vysílání a na vybraných sociálních sítích (Instagram, Facebook a YouTube). Teoretická část práce je věnována literární rešerši zaměřené na teorii reklamy a především na její regulaci, tedy legislativní a samoregulační rámec. Součástí je také popis použité výzkumné metodiky, konkrétně online dotazníkového šetření jako formy marketingového výzkumu, kterého se zúčastnilo celkem 144 respondentů. Praktická část práce prezentuje a vyhodnocuje výsledky šetření s cílem zjistit, jaké má veřejnost povědomí o regulaci reklamy. Výzkum ukázal, že znalost regulace není mezi respondenty příliš vysoká. V rámci výzkumu byly ověřeny tři hypotézy: souvislost mezi dosaženým vzděláním a znalostí regulace, rozdíly v povědomí mezi věkovými skupinami a rozdíl mezi znalostí legislativních a samoregulačních pravidel. Závěr práce obsahuje stručné shrnutí výzkumu včetně hlavních zjištění.cs
dc.description.abstractThe bachelor’s thesis titled “Research of Public Awareness Regarding Advertising Regulation in Television Broadcasting and on Selected Social Media Platforms” focuses on identifying and subsequently evaluating the level of public knowledge regarding advertising regulation in two major media channels – television broadcasting and selected social media platforms (Instagram, Facebook, and YouTube). The theoretical part of the thesis presents a literature review focused on advertising theory and, mainly, on its regulation, including both legislative and self-regulatory frameworks. It also includes a description of the research methodology used, specifically an online questionnaire survey as a form of marketing research, which was completed by a total of 144 respondents. The practical part of the thesis presents and evaluates the survey results with the aim of determining the public’s awareness of advertising regulation. The research showed that the level of knowledge about regulation among respondents is not particularly high. Three hypotheses were tested within the research: the relationship between educational attainment and knowledge of regulation, differences in awareness across age groups, and whether the public is more familiar with legislative or self-regulatory rules. The conclusion of the thesis provides a concise summary of the research, including its key findings.en
dc.format.extent1076961 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectReklamacs
dc.subjectRegulace reklamycs
dc.subjectLegislativacs
dc.subjectSamoregulacecs
dc.subjectReklama na sociálních sítíchcs
dc.subjectReklama v televizním vysílánícs
dc.subjectSociální sítěcs
dc.subjectKodex reklamycs
dc.subjectRada pro reklamucs
dc.subjectNekalá soutěžcs
dc.subjectZakázaná reklamacs
dc.subjectInfluencer marketingcs
dc.subjectSdružení pro internetový rozvoj v České republicecs
dc.subjectYouTubecs
dc.subjectInstagramcs
dc.subjectFacebookcs
dc.subjectAdvertisingen
dc.subjectAdvertising regulationen
dc.subjectLegislationen
dc.subjectSelf-regulationen
dc.subjectAdvertising on social mediaen
dc.subjectAdvertising on televisionen
dc.subjectSocial mediaen
dc.subjectKodex reklamyen
dc.subjectRada pro reklamuen
dc.subjectUnfair competitionen
dc.subjectProhibited advertisingen
dc.subjectInfluencer marketingen
dc.subjectSdružení pro internetový rozvoj v České republiceen
dc.subjectYouTubeen
dc.subjectInstagramen
dc.subjectFacebooken
dc.titlePovědomí veřejnosti o regulaci reklamy v televizním vysílání a na vybraných sociálních sítíchcs
dc.title.alternativeResearch of Public Awareness Regarding Advertising Regulation in Television Broadcasting and on Selected Social Media Platformsen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeBučková, Michaela
dc.date.accepted2025-06-04
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department152 - Katedra podnikové ekonomiky a právacs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchEkonomika a právo v podnikánícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisKAD0196_EKF_B0413A050012_S04_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam