Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKauerová, Lenka
dc.contributor.authorKobrlová, Klára
dc.date.accessioned2025-06-23T11:47:52Z
dc.date.available2025-06-23T11:47:52Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156393
dc.description.abstractTato bakalářská práce se věnuje vlivu influencerů na stravovací návyky generace Z. Vzhledem k rostoucímu významu sociálních sítí v životě jedinců z této generace se práce zaměřuje na to, jakým způsobem tvůrci prostřednictvím svého obsahu ovlivňují postoje svých sledujících ke zdravému životnímu stylu, a to zejména ve vztahu ke stravování. Cílem práce bylo zjistit, jaký vliv mají influenceři působící na sociálních sítích na stravovací návyky generace Z a posoudit, do jaké míry jejich sdílený obsah vytváří postoje mladých lidí ke zdravému stravování. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je vymezen pojem influencer marketing a popsána charakteristika trhu zdravého stravování. Praktická část vychází z kvantitativního výzkumu, který byl realizován prostřednictvím online dotazníkového šetření. Získaná data byla analyzována a následně interpretována pomocí grafů a tabulek. Vyjádřené výsledky potvrdily, že influenceři skutečně působí na rozhodování jedinců z generace Z. Na základě těchto zjištění byla navržena doporučení pro tvůrce, značky i samotné uživatele sociálních sítí.cs
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the influence of influencers on the eating habits of Generation Z. Given the growing importance of social media in the lives of individuals from this generation, the thesis examines how content creators influence their followers' attitudes towards a healthy lifestyle, particularly in relation to nutrition. The aim of the thesis was to determine the extent to which influencers active on social media affect the eating habits of Generation Z and to assess how their shared content shapes young people's attitudes toward healthy eating. The thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part defines the concept of influencer marketing and describes the characteristics of the healthy eating market. The practical part is based on quantitative research, which was conducted through an online questionnaire survey. The collected data were analyzed and subsequently interpreted using graphs and tables. The results confirmed that influencers indeed affect the decision-making of individuals from Generation Z. Based on these findings, recommendations were proposed for content creators, brands, and social media users themselves.en
dc.format.extent2828060 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectinfluencercs
dc.subjectinfluencer marketingcs
dc.subjectzdravé stravovánícs
dc.subjectgenerace Zcs
dc.subjecttrh zdravého stravovánícs
dc.subjectsociální sítěcs
dc.subjectvliv sociálních médiícs
dc.subjectzdravý životní stylcs
dc.subjectinfluenceren
dc.subjectinfluencer marketingen
dc.subjecthealthy eatingen
dc.subjectGeneration Zen
dc.subjecthealthy eating marketen
dc.subjectsocial networksen
dc.subjectinfluence of social mediaen
dc.subjecthealthy lifestyleen
dc.titleVliv influencerů na stravovací návyky generace Zcs
dc.title.alternativeThe Impact of Influencers on the Eating Habits of Generation Zen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeDirgasová, Magda
dc.date.accepted2025-06-04
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketingcs
dc.thesis.degree-branchMarketingová komunikacecs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisKOB0074_EKF_B0414A050001_S01_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam