dc.contributor.author | Čížková, Adéla | |
dc.contributor.author | Juchelková, Dagmar | |
dc.date.accessioned | 2011-02-14T06:37:14Z | |
dc.date.available | 2011-02-14T06:37:14Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.citation | GeoScience Engineering. 2009, vol. 55, no. 4, p. 60-65 : ill. | en |
dc.identifier.issn | 1802-5420 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/84277 | |
dc.description.abstract | The contribution deals with the pyrolysis of waste tires of passenger vehicles and trucks. During the pyrolysis pyrolytic char, oil and gas occur. Within the research a yield of individual fractions determined according to ČSN ISO 647 and a pilot scale test was performed, in order to carry out basic physical and chemical characteristics of pyrolytic char. During the test according to ČSN ISO 647 about 39 % of pyrolytic char, 44 % of tar occurred and by 16 % the gaseous phase was represented. During the pilot scale test the material was pyrolyzed up to the temperature of 600 °C, heating rate was set to 2.7 °C/min and residence time was 60 min. Under the given conditions the tire pyrolysis passes over at temperatures from 175 to 500 °C. We obtained 51.74 % of organic liquid, 39.16 % of char, 8.94 % of gas and 1.16 % of orogenic water. A problem of further use of the pyrolytic char may be a high content of zinc and other ballast inorganic substances. | en |
dc.format.extent | 341129 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská-Technická Univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakulta | en |
dc.relation.ispartofseries | GeoScience Engineering | en |
dc.relation.uri | http://gse.vsb.cz/2009/LV-2009-4-60-65.pdf | en |
dc.rights | © Vysoká škola báňská-Technická Univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakulta | en |
dc.subject | pyrolysis | en |
dc.subject | tires | en |
dc.subject | pyrolytic char | en |
dc.subject | pyrolytic oil | en |
dc.subject | pyrolytic gas | en |
dc.title | Comparison of yield of tires pyrolysis in laboratory and pilot scales | en |
dc.title.alternative | Porovnání výtěžnosti produktů z pyrolýzy pneumatik v laboratorním a poloprovozním měřítku | en |
dc.type | article | en |
dc.description.abstract-en | Příspěvek se zabývá pyrolýzou směsi odpadních pneumatik osobních a nákladních aut. Při pyrolýze pneumatik vzniká pyrolytický koks, olej a plyn. V rámci výzkumu bylo provedeno stanovení výtěžnosti jednotlivých frakcí dle ČSN ISO 647 a poloprovozní pokus za účelem provedení základní fyzikálně-chemické charakteristiky pyrolytického koksu. Při zkoušce provedené dle ČSN ISO 647 vzniklo okolo 39 % pyrolytického koksu, 44 % dehtu a 16 % byla zastoupena plynná fáze. Při poloprovozním testu byl materiál pyrolyzován až do teploty 600 °C, rychlost ohřevu byla nastavena 2.7 °C/min a doba zdržení byla 60 min. Při daných podmínkách probíhá štěpení pneumatik při teplotách od 175 do 500 °C. Bylo získáno 51.74 % organické kapaliny, 39.16 % koksu, 8.94 % plynu a 1.16 % orogenetické vody. Problémem dalšího použití pyrolýzního koksu může být vysoký obsah zinku a jiných balastních anorganických látek. | en |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | cs |
dc.type.status | Peer-reviewed | cs |