Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorČížková, Adéla
dc.contributor.authorJuchelková, Dagmar
dc.date.accessioned2011-02-14T06:37:14Z
dc.date.available2011-02-14T06:37:14Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationGeoScience Engineering. 2009, vol. 55, no. 4, p. 60-65 : ill.en
dc.identifier.issn1802-5420
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/84277
dc.description.abstractThe contribution deals with the pyrolysis of waste tires of passenger vehicles and trucks. During the pyrolysis pyrolytic char, oil and gas occur. Within the research a yield of individual fractions determined according to ČSN ISO 647 and a pilot scale test was performed, in order to carry out basic physical and chemical characteristics of pyrolytic char. During the test according to ČSN ISO 647 about 39 % of pyrolytic char, 44 % of tar occurred and by 16 % the gaseous phase was represented. During the pilot scale test the material was pyrolyzed up to the temperature of 600 °C, heating rate was set to 2.7 °C/min and residence time was 60 min. Under the given conditions the tire pyrolysis passes over at temperatures from 175 to 500 °C. We obtained 51.74 % of organic liquid, 39.16 % of char, 8.94 % of gas and 1.16 % of orogenic water. A problem of further use of the pyrolytic char may be a high content of zinc and other ballast inorganic substances.en
dc.format.extent341129 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isoenen
dc.publisherVysoká škola báňská-Technická Univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakultaen
dc.relation.ispartofseriesGeoScience Engineeringen
dc.relation.urihttp://gse.vsb.cz/2009/LV-2009-4-60-65.pdfen
dc.rights© Vysoká škola báňská-Technická Univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakultaen
dc.subjectpyrolysisen
dc.subjecttiresen
dc.subjectpyrolytic charen
dc.subjectpyrolytic oilen
dc.subjectpyrolytic gasen
dc.titleComparison of yield of tires pyrolysis in laboratory and pilot scalesen
dc.title.alternativePorovnání výtěžnosti produktů z pyrolýzy pneumatik v laboratorním a poloprovozním měřítkuen
dc.typearticleen
dc.description.abstract-enPříspěvek se zabývá pyrolýzou směsi odpadních pneumatik osobních a nákladních aut. Při pyrolýze pneumatik vzniká pyrolytický koks, olej a plyn. V rámci výzkumu bylo provedeno stanovení výtěžnosti jednotlivých frakcí dle ČSN ISO 647 a poloprovozní pokus za účelem provedení základní fyzikálně-chemické charakteristiky pyrolytického koksu. Při zkoušce provedené dle ČSN ISO 647 vzniklo okolo 39 % pyrolytického koksu, 44 % dehtu a 16 % byla zastoupena plynná fáze. Při poloprovozním testu byl materiál pyrolyzován až do teploty 600 °C, rychlost ohřevu byla nastavena 2.7 °C/min a doba zdržení byla 60 min. Při daných podmínkách probíhá štěpení pneumatik při teplotách od 175 do 500 °C. Bylo získáno 51.74 % organické kapaliny, 39.16 % koksu, 8.94 % plynu a 1.16 % orogenetické vody. Problémem dalšího použití pyrolýzního koksu může být vysoký obsah zinku a jiných balastních anorganických látek.en
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.versionpublishedVersioncs
dc.type.statusPeer-reviewedcs


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

  • GeoScience Engineering. 2009, vol. 55 [29]
  • OpenAIRE [5085]
    Kolekce určená pro sklízení infrastrukturou OpenAIRE; obsahuje otevřeně přístupné publikace, případně další publikace, které jsou výsledkem projektů rámcových programů Evropské komise (7. RP, H2020, Horizon Europe).

Zobrazit minimální záznam